Genrep

Har precis sovit middag. Synd att man inte har tid till det oftare. Otroligt skönt. Vann genrepet idag mot Hogstorp med 3-1. Viskas om att det blir grus borta mot Valla i premiären. Usch å fy.


 

Lovet är snart slut, kanske lika bra det. För jag känner mig förslappad. Kan vara bra att komma igång, och träffa klassen och lärarna igen. Eller nej? Nog om det.

Idag var det tidig uppstigning, för vi skulle möta Hogstorp. De är ett rutinerat lag, med en betydligt högre medålder än oss. ”Hogge” som de kallade sig själva, tog ledningen redan efter ett par minuter. Offside tyckte vi, men jag tror det jämnade ut sig i andra halvlek. Därefter tycker jag vi kontrollerade matchen relativt bra, utan att skapa de riktigt vassa målchanserna. Innan första halvlek är slut, har Hogstorp gjort självmål efter att Bacon stressat bra.

Den andra halvleken började hemmalaget bäst. Men efter två byten i mitten av andra tog vi över. Kändes som att Hogstorp inte orkade på slutet, då vi radade upp målchanser. Wille gjorde två mål, fint framspelat av Hedlund båda gångerna. En rättvis seger.

Gött mos att Färjestad vann förtjänstfullt mot Frölunda igår. Salo kan gå och gömma sig någonstans. Mitt hat till Frölunda blir inte mindre. Guldet ska hem till Karlstad.

// Hansson


Kommentarer
Postat av: #6

Håller med dig Hansson, och det är inte ofta. Guldet ska hem, dit där "sola" och "pölsa" håller till.

2006-04-17 @ 19:47:46
Postat av: Hansson

Pölsa är väl en norrländsk maträtt? Men jag kanske är helt ute och cyklar.

Är nästa match imorn eller?

2006-04-17 @ 22:11:19
Postat av: Bengan

Jag saknade dig denna veckan. Utan dig är det ingen som säger något urbota dumt. Ack ack...

2006-04-20 @ 10:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback