Underbara helg

Dagens rader kommer att handla om gräs, poker, första maj och mycket annat. Känn dig välkommen.

Hoppas och tror att grus säsongen äntligen är över. Skönt att slippa sönder gjorda knän, jobbiga idiotövningar och varm saft. Känns äckligt jäkla gött att vara på gräs igen, lirarnas underlag. För tillfället håller inte planerna någon Premier League klass, snarare en ny harvad åker. Men det spelar ingen roll. Lukten av gräs, att göra riktiga glidtacklingar, att man måste skrubba bort all jord som fastnat på kroppen i duschen, det överglänser allt. Att få spela hemmapremiären på Gullmarsvallen måndagen den första maj mot Åmål, skulle vara som en våt dröm.

Kul med en extra lång helg, för en gångs skull. Helgen är fullspäckad som vanligt. På schemat står både positiva och negativa ting. Det mesta handlar om att lira och se fotboll, som jag älskar. Det tråkiga är att jag går samhäll/ekonomi, en riktig piss linje med massor av onödigt plugg. Ångrar att jag valde den linjen, om det inte vore för vår smått fantastiska klass. Det blir inte bättre när man måste plugga in en massa vägskyltar och regler för att få körkort. Bara att skaka på huvudet och gå vidare.

Har hamnat i pokerträsket, inte bra. Man kan inte slita sig, vet inte varför. Men kul är det, även när det kärvar och går dåligt.

Skönt med lite bättre väder på sistone, då går tiden lite snabbare. Tyvärr tycker troligen inte Blåvitt desamma. Torsk igår igen, inte bra. Är det saknaden av Håkan Mild som är orsaken till de magra resultaten? Jag tror personligen det skulle gå bättre om Selakovic blir satt i fängelse.

Måste hälsa Meijer och Dejevik, att jag vet var motorn sitter.


// Hansson


Kommentarer
Postat av: Christer Glenning

Ja du Joel.

Nu sitter ju inte motorn på samma ställe på alla bilar. Men det är sånt man lär sig när man blir äldre. Troligtvis på din 64 körlektion.
Lycke till!

2006-04-28 @ 19:32:24
Postat av: Hansson

Är ingen bilnörd, men jag vet redan efter 23 körlektioner att motorn kan sitta på olika ställen :D

Dom har gjort det iaf.

Hur ska det gå för Sverige i VM utan moroten Jörgen Jönsson?

2006-04-29 @ 18:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback