BussBeckBil

Gårdagens träning var kanske den bästa för i år. Alla förutsättningar var optimala Fjälla, blött i gräset och två bra målvakter. Tråkigt att de äldre inte hänger med när det blir ett eller två tillslag. Men de ska ha en eloge för sin insatts i nickmatchen som de vann utan problem.


Ibland när jag kommer till träningarna får jag då och då utstå viss negativ kritik för min bil, helt oförståeligt. Folk står och skrattar, pekar och till och med ger öknamn åt min bil när jag glider in på parkeringen.  En Suzuki Alto utrustad med det senaste på marknaden som varvmätare, AC och airbags är väl allt man kan begära, och som de flesta bara drömmer om? Visst det är kanske inte världens största bil med hundratals hästkrafter, men den går åtminstone framåt jämfört med Dejeviks alla bilar.


Som tur är slipper jag ta min blåa fara till bortamatchen mot Viken imorgon, eftersom vi åker buss. Tror aldrig jag behövt åka så långt för en seriematch tidigare. Ikväll blir det att se nya Beck på Folkan, hoppas Gunvald är lika rak och rolig  som han brukar.


Fick nypa mig ett par gånger i armen igår för att se om det inte var en dröm. Det fanns dricka att köpa i kylen efter gårdagens träning. Ingen hallonsoda dock, men som sagt jag får lära mig att dricka Jaffa eller Cola. Sist gång jag drack en dricka efter träning tror jag var i mitten av mars. Men jag har förståelse för att drickansvarige har haft fullt upp, och nyligen kommer  från semester.


Får man stjäla pengar av tränaren? Ursäkta om inte, vann igår en 200 kronors pott över coach på Svenska Spel och han var ute ur leken. Som att sno pengar från småbarn heter det väl? Host


Dagens låt: Anti-Flag – One Trillion Dollars


//Hansson


Kommentarer
Postat av: Pininfarina Carlsson

Visst var dem unga snäppet vassare än vi äldre igår andra halvan av träningen, men det har ju sina randiga och rutiga skäl.
Det var väldigt långt gräs, vi använde två (2) olika bollfabrikat, Lycke hade så långa dubbar att han fastnade i rötterna i backen, Kula hade migrän, två brutna fötter, revbensbrott, skav, ligg och munsår, plus att det stod en familje-kababpizza hemma i kylen som han var orolig om den fanns kvar när han kom hem.
Katteracka, sprang skytteltrafik mellan bord 4,6 och 12 och tog upp beställningar.
Anders......... ööööhhh.......
Disco försöker skära ner på träningarna, men istället för att träna varannan, så kör han bara 23minuter istället.
Izu blev lite rädd och nervös över allt folk som var på träningen, han har ju utvecklat 89% lappsjuka i Gravarne i år.


MEN!!!!!
Lik förbannat så blev det ju 1-1 och oavgjort igår, vilket jag tycker är helt ok under rådande omständigheter

2006-08-15 @ 21:52:19
Postat av: Pininfarina Carlsson

Visst var dem unga snäppet vassare än vi äldre igår andra halvan av träningen, men det har ju sina randiga och rutiga skäl.
Det var väldigt långt gräs, vi använde två (2) olika bollfabrikat, Lycke hade så långa dubbar att han fastnade i rötterna i backen, Kula hade migrän, två brutna fötter, revbensbrott, skav, ligg och munsår, plus att det stod en familje-kababpizza hemma i kylen som han var orolig om den fanns kvar när han kom hem.
Katteracka, sprang skytteltrafik mellan bord 4,6 och 12 och tog upp beställningar.
Anders......... ööööhhh.......
Disco försöker skära ner på träningarna, men istället för att träna varannan, så kör han bara 23minuter istället.
Izu blev lite rädd och nervös över allt folk som var på träningen, han har ju utvecklat 89% lappsjuka i Gravarne i år.


MEN!!!!!
Lik förbannat så blev det ju 1-1 och oavgjort igår, vilket jag tycker är helt ok under rådande omständigheter

2006-08-15 @ 21:53:14
Postat av: wille

Inte 16-3 i spelet då conny. Inte så illa och släppa in 16 bollar... men så gjorde du också många akrobatiska räddningar i sidled också :)

2006-08-15 @ 23:22:21
Postat av: Pininfarina Carlsson

16-3 har jag inget minne av. Det låter helt klart fabricerat.
Likförbannat 1-1 i segrar, men ni ungjävlar får bita ihop försöka vinna en annan gång.
Det lossnar nog snart.

2006-08-16 @ 08:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback