Fredags tankar

I onsdags åkte jag hemifrån Backa klockan 13.30 och var inte hemma förrän 00.30. Orsaken var att vi spelade match i fucking Åmål. Elva hela timmar i sjön efter en orättvis 1-0 torsk mot Viken. På bussen hem kom jag på bättre humör när jag briljerade med mina kunskaper på Trivial Pursuit. CC och Fralla var chanslösa, tro mig. När jag i mitten av bussen satt och pratade med stor Kula och Putte, så blev vi hela tiden avbrutna av skratt från Plutten och de ”tuffa” killarna längst bak. Har hört på omvägar efteråt att det var Anderz som berättade ett par riktigt högklassiga historier. En var om att alla i a-truppen skulle ställa upp på en lättklädd kalender tills nästa år, för att alla i laget är så snygga, heta och sexiga. Moberg skulle pryda omslaget. Pengarna från kalendern kommer att gå till att övertala Lycke om ännu ett ”sista år”.


Igår lirades det kompis poker på Svenska Spel, var riktigt lyckat och kul. Vi var fem personer som spelade tillsammans, där bla Wille och jag var med. Patrik, CC och Dejevik har redan allmänt sitt intresse till nästa gång. Vore kul om fler är intresserade så vi kanske kan lira på ett 10-bord nästa gång?


Idag ska jag se på Stångenäs mot Hogstorp på Stångenäsvallen. Kan SAIS överraska mot ännu ett topplag? Kommer att göra mitt första uppdrag för LP ikväll och kommer att skriva ett referat om matchen. Ska bli riktigt spännande och kul.


Imorgon väntar serieledarna Stenungsund hemma. SIF har sprungit iväg rejält och leder serien med en 10-15 poäng, och är helt enkelt för bra för div IV. Men vi ska ge dem en rejäl match och kommer inte att bjuda på något, en stor utmaning med allt att vinna.


Möt upp på Delfinen klockan 12.00 för dom som vill äta lunch innan matchen imorgon. Roligare desto fler som kommer, och intresset verkade stort efter träningen igår.


Imorgon drar världens bästa liga igång, Premier League. Tyvärr missar jag Liverpools premiär borta mot Sheffield U eftersom vi lirar match mot Stenungsund samtidigt. Runström har tilldelats tröja numer 10 i Fulham, tillåt mig skratta.


Redovisning av veckan uppgift: Vem var Sigvard Marjasin? Tror han var 158 och var typ någon Sosse i Örebro län där han åkte fast för lite fiffel. Räcker det så?


Dagens låt: Christian Kjellvander – Drag The Dirt In


//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback