Sommaren är snart över...

En underbar sommar börjar lida mot sitt slut. Det blir fortare mörkare på kvällarna och solen har slutat lysa så gott som den gjorde för ett par veckor sedan, men värmen är fortfarande kvar. Gårdagens match mot Stenshult fick avbrytas under en kort stund på grund av åskväder. Men har det inte åskat väldigt lite i år trots den värme som varit i sommar? Kanske vi i Brastad som är skonade mot blixtar och dunder?


Mitt sista sommarlov är slut snart slut, känns hemskt. Om en vecka väntar skolbänken med en massa tjattrande lärare som försöker lära ut ett och annat till ointresserade elever. Längtar SÅ till matte och framförallt ekonomi lektionerna. Tycker det är så kul och intressant att jag tagit med mig böcker hem över sommaren för att lära mig lite extra om debet och credit.

EM i friidrott blev en succé för några och en besvikelse för andra. Själv tyckte jag det var kul och fint att se på Susanna Kallur när hon tog guld på 100 meter häck. Kajsas och Holms häckar kom aldrig över de höjder jag trott och hoppats på.


Igår spelades höstens första hemmamatch på G-vallen och party gänget Stenshult stod för motståndet. Efter knappt tio minuter fick matchen avbrytas eftersom åskan var näst intill över planen. Själv har jag aldrig varit med om något liknande och vi fick extra paus på ungefär 20 minuter. Första halvlek präglades av LFF dominans som hade mycket boll i regnet, men som inte skapade speciellt många heta chanser. Ibland spelade vi stundtals riktigt bra med många fina kombinationer. Med fem minuter kvar av första tar vi ledningen genom ett så kallat skitmål. Ett skott styrs på Bacons smalben och in i nät. Snöpligt men rättvist. Tyvärr lyckas Stenshult kvittera med dryga minuten kvar och det står 1-1 i halvlek.


Matchen slutade som halvtidsresultatet, 1-1. Efter en dålig genomförd halvlek från vår sida tycker jag vi ska vara ganska nöjda med en pinne så som andra halvlek utspelade sig. Får bli nya tag mot Viken på onsdag.


Förövrigt vann Liverpool idag över ryssarna, blueshit, Chelski kalla dem va du vill med 2-1. Målen gjordes av Crouchy och av Riise. Första pokalen är hemma för säsongen, mer kommer det bli.


Dagens låt: Johnny Cash - Cocaine Blues


//Hansson


Kommentarer
Postat av: kula

Hur tror du Rickard K känner sig när du skriver att det var ett "skitmål". Enl han var det en medveten styrning.

2006-08-14 @ 15:18:40
Postat av: Hansson

Haha, spelar ingen större roll hur målen ser ut. Ta bara ditt mål mot Kungshamn hemma på gruset, en riktig "kula special" rätt upp i x:et...

2006-08-14 @ 15:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback