Vardagen är tillbaka

Jahopp då var det vardag igen. Första veckan i skolan är avklarad, och i vanlig ordning så var den inte speciellt jobbig. Att gå utan skåp i en vecka var jobbigare än jag trodde, men skolmaten håller fortfarande yppersta klass så det väger upp. De första dagarna ägnade man sig åt att spana in nya pena damer, men inga syntes till. Läkaren på mönstringen sa ju att jag hade fullgod syn. Men men…



Just det, jag mönstrade i onsdags och torsdags. Att göra lumpen har jag sagt nej till enda sedan jag låg i spjälsängen. Därför åkte jag till Göteborg med blandade känslor, för man missade trotsallt första ”riktiga” skoldagen med ordentliga lektioner. Väl på plats i Säve där mönstringen utgörs började man testerna med ett IQ test. Joel smackar dit en fyra med nio poäng som max, och bekräftar sin smartness. Först av alla in till den omtalade psykologen och jag började verkligen tro på att jag skulle slippa att sova över, för att istället åka hem. Jag drog inga rövarhistorier om att jag kissar i sängen, eller att jag har svårt att sova bland pojkar. Istället var jag rakryggad och seriös som alltid och berättade snällt om min barndom och livet så här långt. Min barndom fick betyget en stark sjua, så mina päron kan känna sig stolta.


Psykologen han knappt säga hejdå innan jag slängt igen dörren springandes ner till läkaren för att bekräfta min dåliga hörsel och syn, så jag skulle hinna hem och slippa slagga över. Klart som själve you know att jag fick sitta i över en och en halv timme och vänta på att få komma in. Tankarna på att få åka hem var nu körda, pust, fan, ååå.

 

Som tur var blev vi ett gäng som fick sova över. Vi åkte på kvällen in till centrala Götet och såg filmen Offside. Sjukt rolig med många sköna skratt, som jag rekommenderar starkt. Dagen efter var det uppställning i korridoren klockan halv sju, ingen sovmorgon med andra ord. Efter ett tag kom jag inte till någon slags läkare som jag fjäskade lite för som sa att jag inte behövde gör lumpen om jag absolut inte ville. Jag tackade för beskedet och gick och la mig och sov ett par timmar innan hemresan.


Fotbollsmässigt går det tungt för tillfället, två poäng och lika många gjorde mål på fem matcher är absolut inte bra. Grundsund ska få sota för detta nästa lördag.


Dagens låt: The Perishers – My Heart


//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback