Några tankar i vintermörkret

Mörker när man åker till skolan, och mörker när man åker hem. Där emellan öser regnet ner, och bums har man lyckats beskriva de senaste månadernas väder tämligen enkelt. Tone och hennes meteorologs kollegor lär ha ett ganska enkelt jobb så här dags på året. Man blir deprimerad och uttråkad helt enkelt. Bara ett ljus är hittills tänt i adventsstaken och det gör sitt för en ljusare tillvaro. Om några dagar kommer Lucia och lyser upp ytterliggare, och allt ser nästan soligt ut. Hoppas hon tar med sig lite snö som får ligga kvar fram till julafton. Annars tror jag det kan bli tufft för allas kära tomte, att hinna fram med släden och säcken full av paket till att snälla barn.


Vädersnack igen, jag vet. Känns säkrast att inleda mitt skrivande så. Om något allmänt som alla känner sig hemma i. Tyvärr är det inte mycket att snacka om när vädergudarna inte är med oss för fem öre.


Just det, är hemma från England. Borta bra men hemma bäst, som det så sant heter. Liverpool resan tänker jag skriva mer om när jag får lite mer tid framöver. Ett vinterlov väntar om ett par veckor, då jag hoppas på mer ledig tid. Egentligen är det inte speciellt mycket i skolan nu på slutet. Har ett prov i psykologi på tisdag, annars rätt lugnt.


Nästa vecka ser schemat ut som följer:

Måndag: 10.00-13.50

Tisdag: 08.30-09.50

Onsdag: 08.30-12.10

Torsdag: 08.30-09.50

Fredag: 08.30-13.50, längsta dagen, men har tre timmars hål mellan första och sista lektionen, så det får gå.


På tal om provet på tisdag. När jag väl ska ta mig tid och plugga hittar jag alltid på annat tråkigt som jag aldrig skulle ha gjort annars. Idag tänkte jag på förhand plugga en gång på eftermiddagen, och sen en kort stund på kvällen. Pluggade jag på eftermiddagen? Svar nej. Vad gjorde jag istället? Då av någon märklig anledning fick jag för mig att jag skulle hjälpa pappa att handla och tog bilen upp till Konsum. Något som jag aldrig skulle ha gjort om jag inte haft något att plugga. Dessutom han jag med att städa rummet, se på Manchester United, klappa hunden och en lätt joggingtur. Ingenting av det jag nyss skrev hade jag aldrig gjort om jag inte haft någonting att plugga. Tillslut fick jag läst i en timma mellan nio och tio på kvällen innan det var dags att slå på tv:n och Sevilla – Real Madrid.


Att förskjuta saker framför mig har nästan blivit en hobby, och Alfons Åberg är snart min största idol.


Om en knapp vecka är det dags för en av årets höjdpunkter, Lussebandyn! Min matchtröja och hatt var spårlöst försvunnen under nästan ett års tid, tills här om dagen då jag var nere i källaren och lyckades hitta det. Varje lag måste ha minst en tjej i laget, ifjol fick vi tag i en med en kvart kvar till matchstart. I år är vi i mer god tid och har petat tjejen från ifjol till förmån av två andra tjejer, de är dock ett par snäpp sämre. På träningarna har det sett bra ut, särskilt målgesterna och momentet sarg ut. Snyggast klädsel hade vi redan förra året, men juryn måste av misstag ha missat oss. I år kommer Pepés Bodega á la Suntrip vinna både turneringen och pris för snyggast klädsel.


Dagens låt: Vince Gill - Workin’ On a Big Chill


// Hansson


Kommentarer
Postat av: #6

Ett späckat schema ser jag. Orkar du verkligen med detta?
Jag glömde naturligtvis att ringa dig Joel, sorry!
Men slå en signal så fixar vi det som vi pratade om...
Kram

2006-12-11 @ 11:20:49
Postat av: pininfarina carlsson

När samlas vi inna turneringen?
Jag skulle ju stå i mål!

2006-12-11 @ 12:48:54
Postat av: Joel

Samling hemma hos Fülk klockan 16.00 på fredag. Då laddar vi upp med att se sällskapsresan innan vi går till kronbergshallen och visar vilka som regerar.

Ringer dig någon dag framöver bara du inte e på fin restaurang...

2006-12-11 @ 14:22:38
Postat av: #6

Missa inte LP:s reportage inför Lussebandyn. Spelare från Pepes Bodega uttalar sig som klara favoriter...
Kram.

2006-12-13 @ 14:58:21
Postat av: Pininfarina Carlsson

Har lagt upp lite bilder från den extremt välbesökta festen. (OBS tidigare mening skall läsas med enorm sarkasm)
Tack till dem som var där, och resten av festkommitén.

cc

Postat av: Pininfarina Carlsson

Satan fel länk.

Denna är rätt.

Postat av: Joel

Riktigt sköna bilder cc. Bengan ser hård ut som vanligt.

Vem e snyggingen i Burger king hatt?

2006-12-20 @ 07:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback