Festival - Peace and Love

För en gångs skull var Joel i tid till samlingen. Visst jättebra, typiskt att det var 1 ½ timme för tidigt bara. Men vad passar då bättre att skriva lite i bloggen? Läget är sådant att jag och ett gäng polare ska åka på festival. Inte till Hultsfred, det är B, ute gammalmodigt. Vi åker till Borlänge och festivalen Peace&Love. Nästan 50 mils bilresa i värmen utan Ac, jag längtar.


Sjukt många bra band som kommer till Peace & Love i år. Bara Kent och Winnerbäck som fattas av den svenska eliten. Men Winnerbäck ska jag på nästa vecka, så det är lugna puckar.

Hört på omvägar att Borlänge kallas för ”Sveriges Chicago”, vad som nu menas med det? Mycket Bulls och Blackhawks? Jag tar med mej pilbågen för säkerhets skull.


När vädret är som bäst på kusten lämnar man det, och åker snett upp i landet till dalmasarnas hemland. Man kanske träffar Karl Larsson, någon Leksand lirare eller varför inte ”jag ä inte bitter”. Kanske man får sig ett dopp i Siljan, inte illa men kallt.


Innan semifinalen spelade det ingen roll vilket land som skulle vinna fotbolls VM. Bara att inte tyskarna vann. Därför känns det underbart att de fick packa väskorna mot Italien. Hoppas man hinner hem till VM finalen bara.

Måste tacka alla som gjorde helgen som gick möjlig. Riktigt kul och bra ordnat. Hammargren&co på kansliet vill att vi hjälper till med att bygga scen till Thåström. Tycker jag lätt vi kan ställa upp med, så mycket som vi får.

Ska sätta mig och klämma en kabel innan vi åker så man är "tom". Längtar till  festivalen, men inte till bajamaja.

// Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback