Götet

Ännu en hektisk helg är över, men som alltid riktigt rolig. När vi likväl är inne på underhållande saker kan jag berätta att jag såg filmen Madagaskar i helgen. Vet att jag som vanligt är steget efter som med så mycket annat, men den filmen var förbannat sjukt rolig. Rekommenderas starkt.


Min helg utspelade sig i stora staden Göteborg. Om man tänker efter lite som jag så ofta brukar göra, så är Göteborg och Brastad ganska lika. Om inte Götet haft sina spårvagnar, avenyer, kanaler, nöjesfält, trafikljus så är det inga större skillnader. Göteborg har framförallt ingen så fin rondell som Brastad.


Tillbaka till vad jag gjorde. På lördag kväll var jag och ett gäng kompisar och såg på kungen, Lars Winnerbäck. Ett utsålt Trädgårn kokade och sjöng med i varenda underbar låt. En riktigt skön känsla. Tyvärr gjorde baksmällan att jag missade Björn Rosenström på Havsbadet dagen efter. Smällar man får ta...


Poker är både upp och ner. Idag var den fruktansvärt mycket neråt. Ett par hundra back gör att man lätt tappar självkontrollen, och skriker några väl valda ord. Tråkigt att det roliga tog slut så fort, knappt fem minuter sedan var spelet över. Kul.


Idag var första träningen på ett par veckor. Kände mig riktigt stel, seg tänkt och framförallt fanns det ingen tajming kvar. Tur att det är ett tag kvar tills serien dragar igång.


Ikväll blir det att se ”Walk the line”. En film om Johnny Cash som verkligen är en mycket grym artist. Ser framemot den något enormt.


// Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback