Underbara sommar

Alla ska ha semester, likaså bloggen. Att sitta framför datorn när solen skiner som aldrig förr är ingen höjdare för en tonårsgrabb som mig. Istället blir det att ligga på beachen och spana in alla lättklädda damer och borra berg. Ångesten börjar sakta smyga sig fram inom mig, jag snackar givetvis om att det bara är tre veckor kvar till skolan. Hjälp!


Den senaste tiden har jag känt mig som en nomad, ni vet dom som inte kan bestämma sig var fasen dom ska hålla hus. Alingsås, Göteborg, Strömstad, Trollhättan och Grästorp är bara några av städerna jag besökt utav olika anledningar. Fast i Götet i 11 timmar och vilse i metropolen Grästorp klockan mycket tidig morra är det inte alla som varit. Höloft är faktiskt ganska mysiga att övernatta på. Man slipper i alla fall kudde, och det sticks inte alls så mycket som man tror. Jag förstår om ni känner er avundsjuka.


I torsdags mötte vi åtta backar och två defensiva mittfältare, snackar om träningsmatchen mot Uddevalla IS. Under den andra halvleken såg det mer ut som en handbollsmatch där UIS backade hem á la Bengan Johanssons gubbar gjorde för några år sedan. Vi lyckades med två gurkburkar och det blev mål på båda. Hula försökte med en ”Japan” också, men jag tror det var Hedlund som inte var med på noterna. Synd att passen var något för hård, annars kunde det blivit riktigt snyggt…


Lite hot stuff som jag tänkt på det senaste: Filmen Walk the line var den bästa jag sett på mycket länge. Barcelona får ett äckligt bra lag i år. Cykel och friidrott gör bort sig ännu en gång. Var håller ”Plutten” hus? Det är för fasen snart val och jag ska rösta för första gången.


”Vem i laget kallas Fralla?” – Sagt av Piff innan tisdagens träning. Hmm? Vem kan det vara?


Får gratulera Dejevik till andra barnet. Har sagt det förut, men upprepar. Om det är så att du behöver barnvakt, så är det bara att slå en pling. Jag är expert på att underhålla småbarn som behöver någon att leka med. Samma sak gäller Kula, jag finns till hands dygnet runt.


// Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback