Veckan som gått

Football is a simple game - you play for 120 minutes and then the Germans win on penalties”.  Ett otroligt träffsäkert citat från målgöraren Gary Lineker. Antar att det var efter en bitter förlust mot tyskarna, som engelsmännen förlorat på straffar. Igår skedde det igen, de äckliga, störande och tröttsamma tyskarna vidare på straffar. 

Eftersom jag inte skrivit på ett tag tänkte jag redogöra för er vad jag gjort under veckan. 

I tisdags tog jag faktiskt körkort, en ganska skön känsla. Nej nu ljuger jag, den var hur förbannat jäkla go och underbar som helst! Kvällen bestod av att hjälpa Laxis&co med att bära saker till dagens loppis. Dessutom han jag med att köra en sväng med mammas blåa fara.  

Dagen efter var det dags för vårsäsongens sista match borta mot Lane. Vanligtvis brukar man ha en motståndare under en match, men i onsdags hade vi miljarder om det stoppar. Knotten var överallt, och publiken såg ut som kvinnliga muslimer som bara får visa ögonen.  Matchen slutade med gulsvart vinst med 3-1 efter en mycket bra genomförd match. Kula pratade innan matchen om att det pirrade i höger stortå, självklart gjorde han matchens första mål med den. Det gäller att ha känsla för feeling. Själv lirade jag högerytter, nästa match blir jag väl lagets djupledsspelare?  

Dagen lördag har hittills bestått av golf, grillning, fotbollstennis och bad tillsammans med alla gubbarna i a-truppen. Ännu har dagen varit riktigt lyckad och vädret gör det inte sämre. Snart är det dags för mat på Hotellet, inte fel.

Ha en fortsatt trevlig helg, Haj haj haj // Hansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback