Fiasko!

Allt var upplagt för fest, storseger och tre enkla pinnar mot ett bonkegäng från några öar någonstans i Asien. Det var vad jag och förmodligen hela den svenska befolkningen trodde på förhand. Men jag hade fel, och inte lite heller. Matchen slutade 0-0, och T&T ligger inte i Asien utan i Västindien. Det bevisar vilken fotbollsnation T&T är och vilket fiasko Sverige stod för i VM premiären. Tre kronor och Salo behöver inte känna sig ensamma längre.


78 minuten! Då kom Kim Källström in. Jag är imponerad av Lagerbäck, trodde inte Kim skulle få hoppa in alls. Det allt mer populära ordet ”våga” tror jag inte den svenska förbundskapten vet vad det har för innebörd. Lyon – Elfsborg. Same shit, different name? Här snackar vi Champions League mot ett mittenlag i Allsvenskan. Spelare i form, mot spelare som petas till höger i vår usla Allsvenska. Vakna Lagerbäck! Skandal, skam eller fiasko kalla det va fan som helst. Kim ska spela från start mot Paraguay. En man mer i en halvlek mot T&T ska innebära ungefär tre fyra mål, minst. Deras bäste spelare lirar i div1 i England. Jag skäms att vara svensk så här dagen efter.


Såg aldrig VM i Italien med Nordin och pojkarna, men det förvånar mig inte om det blir ett liknande scenario även i Tyskland. Tanken har slagit mig, blir inte förvånad om resultaten blir 0-0, 0-0,0-0 denna gång.


Något positivt får jag väl skriva också. Såg matchen igår på Hotellet, där det var riktigt härlig stämning och tryck. Riktigt kul och bra ordnat. Killen som var tvungen att bära T&T klädsel var den ända som var nöjd med resultatet.


Finns önskemål om att jag ska redovisa VM-tipset ställning då och då. Kommer göra det så fort som jag skaffat kopior på alla lappar. Någon som tippat X mellan Sverige och T&T?


Mitt tips på att T&T vinner VM ser överraskande ljusa ut.


// Hansson


Kommentarer
Postat av: Pininfarina Carlsson

Klarade sig Christian "jag beställer 10 Gin o Tonic på en gång" Lycke att vara med hela kvällen?

2006-06-11 @ 17:46:07
Postat av: Joel

Haha, han var faktiskt sist där ifrån tillsammans med sin höna.

ON knappen var på som vanligt, inget undantag igår. Han hade snyggast tröja bland de 2-300 som var på plats.

Ut med Svensson, in med Lycke #6 på Sveriges mittfält!

2006-06-11 @ 19:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback