Den 24 maj 2006

   

Tuppen gal försent idag. Typiskt att jag alltid ska försova mig. Igår käkade jag fyrklöver, och la sju blommor under kudden. Bara för att idag skulle bli min lyckodag. Men sagor med lyckligt slut, börjar sällan bra.


Idag skulle jag upp till bevis. Mina kunskaper skulle sättas på prov. Jag var nervös. Mycket nervös. Teoriprov kl 08.15 i Uddevalla. Nu gäller det.


Klart som fan jag kom försent! Joel Hansson i ett nötskal. Jag som alltid brukar vara i tid annars. Ååååååååååååå. Varför kunde jag inte ha fått pappas gener, när det handlar om att komma i tid?


När jag väl kommer till Kuröd en kvart försent, vet jag inte i vilken av alla lokaler jag ska vara i. Efter ett par snabba samtal och beskrivningar fann jag tillslut platsen. Jag knackar snällt på dörren. Ut kommer en arg tanta som placerade mig i skamvrån. Ett litet enskilt rum, där det absolut inte gick att fuska. Bara att gilla läget, jag fick iaf göra provet.


Två dagars råpluggande gav resultat. I made it. Blev först inte speciellt glad. Kände bara en stor lättnad. Fick 55/65, där 52 är godkänt. Det räcker så. Tackade snabbt den argsinta tantan i receptionen, och smet snabbt ut genom dörren för att krama om mamma.


Var tvungen att åka till skolan efteråt, för ett par viktiga lektioner. Matte lektionen var absolut viktigast. Var piskad att få godkänt på det nationella provet, som jag gjorde förra veckan. Annars skulle det innebära IG i betyget. Kanske inte så snyggt att visa upp för alla chefer, när man ska söka jobb i dessa tider.


Men idag var gudarna på min sida. Tack o lov! Smackade ditt godkänt med marginal. Fick 14, då 12 var godkänt. Man behöver inte fler poäng över än så. Så lätt. Nu är det bara engelska betyget kvar…


Måste gratta tränare Dejevik, som fyller 35 bast. Han måste få lite positiv uppskattning ibland. För det sker sällan.


Skönt med några dagar ledigt framöver. Träna på plasten imorgon. Kul.


Fyrklöver och blommor under kudden gjorde visst susen.


// Er Hansson


Kommentarer
Postat av: Bengan

Bara uppkörningen kvar då innan du gör vägarna osäkra...

2006-05-26 @ 00:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback