Gött mos i Dingle

Första slaget om Gullmarn är över. Bataljen vann LFF med en gnutta tur, blandat med skicklighet och effektivitet. När satte LFF två straffar i följd senast? Priset på straffmålet var dyrt. En sträckt ljumske på vår nya speciella målskytt. Nästa match kanske jag får ta hand om straffarna? Eller nä fresten. Glöm det.

Mitt första derby mot Grundsund slutade med en otroligt skön vinst. Ett regnigt Bottnavallen präglades av kamp och framförallt prestige. Inte mycket till skönspel med andra ord. Vi gjorde vårt jobb, tog tre pinnar med oss tillbaka över fjorden. Man kan inte vara annat än nöjd.


Man måste bara beundra en spelare och person som Henke Larsson. I sin största och sista match för Barca hoppar han in och blir hjälte. Så typiskt Henke. Han spelar fram till båda målen, och älskas av Katalanerna. Igår avgjorde han Champions League finalen, till sommaren lirar han i Allsvenskan och Helsingborg. Tjena.


På lördag möter vi Myckleby hemma på G-vallen. Skulle smaka mumma med tre pinnar, bra väder, och mycket folk i berget.


Hör att sängen ropar efter mig. Bäst att lyda och krypa ner under täcket.


// Hansson


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Trevlig blogg Joel. Fortsätt i den här stilen...!

2006-05-19 @ 09:46:35
Postat av: #6

Tycker faktiskt inte det var så mycket tur i vår seger...
Jämfört med de poängen som vi tappat mot Valla och Uddevalla så tycker jag att vi var betydligt närmare seger i de matcherna jämfört med hur "nära" Grundsund va poäng.
Enligt någon Grundsundare så skapade vi inte någonting. Vet inte om Robin och Frallas frilägen räknas...tydligen inte målen heller:-)
Räknar med att du slår straffen Joel, om inte jag är med...

2006-05-19 @ 11:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback