Kalsonger, stora skor, och ett leende

Idag klippte pappa gräset för första gången. För mej betyder det att sommaren är kommen. Då ska man väl inte spela fotboll på konstgräs? Det är inte vad jag förespråkar i alla fall.


Imorgon spelar vi årets tredje seriematch. IFK Uddevalla står för motståndet, en grymt tuff motståndare. När man precis fått smak av riktigt gräs, ska man åter byta underlag, denna gång till konstgräs. Men vi åker dit för att ta tre pinnar. Come on you LFF!


Att vara ny i en klubb är inte alltid så enkelt, men jag har haft tur. Nedan följer min personliga uppfattning om några av mina nya lagkamrater denna säsong.

Kula: Har lagets fräckaste kalsonger. Tror Kula själv står för hälften av lagets alla böter. Har blivit mycket ”ching ching” på sistone. Sena ankomster och Selånger tröja gör spelarrådet nöjda. Nyss fyllda 30, men jag märker ingen kris. Felix har världens bästa pappa.


Räkan: Mannen som fyller tränarens skor med raklödder. Det är aldrig Räkan som gömmer handdukar eller ställer till med bus. Skärpning Räk. Är den så kallade ”tipsexperten” som utmanas varje lördag. Bra på värmländska och är även en bra straffskytt.


Lycke: Lagets egen Freddy Kruger. Äldst i laget, men ändå yngst på något vis. Kolla in hans stil nästa gång på fotbollsplan. Jag vet inte om han springer eller går, men den är något utöver det vanliga. Sjukt skön gubbe som gillar klubbstugans soffa.


Bengan: Långben, Crouch, Fimpen, kärt barn har många namn. Har en förmåga att alltid gömma saker och ting. När övriga laget tränar, är Bengan hemma och pluggar.


Moberg: Kelgris med ett hjärta av guld. Vilket datum är den 25 maj? Bruno funderar fortfarande.

 

Bacon: Har äntligen fått ordning på sina kostvanor. Grym target med seriens största skor. Duktig drinkblandare, men varför kallas du Bacon?


Andreas: Lagets capitano, med ett gigantiskt LFF hjärta. Min butler under årets träningsläger. Vann skytteligan i DM förra året. Har dock inte sett några moves än från Disco. Kommer förhoppningsvis framöver.  Duktig korsordslösare.


Conny: Volvo arbetaren med dubbla sockar. CC är alla domares skräck, en Vinnie Jones typ. Inte missat en straff sedan pojklaget, men får ändå inte Dejeviks förtroende. Märkligt. I vissa avseenden är han lik sin stora idol Ronaldinho med sin bländande teknik, snabbhet och sitt ständiga leende på läpparna.


// Hansson


Kommentarer
Postat av: Webbis

Mitt i prick Hansson väntar spänt på resten av truppens presentationer.
Mellgren, VildeWille, m.fl. För att inte tala om dom sanningar vi hoppas få om lagledningen.
Bra jobbat Hansson.

2006-05-05 @ 23:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback