Vintern är här

Så är mitt livs sista höstlov snart över. Tiden bara flyger förbi när man dammsuger, bäddar, dammar, lagar mat, tvättar och hela tiden hjälper till hemma. Man får en slags känsla av att man känner sig delaktig, och att man gjort något som betyder något. Inte en sekund blir över till annat. Fan jag ljuger för mycket, får sluta med det. Har precis som på alla andra lov inte lyft på röva, fått tummen ur och inte gjort något som kan kallas för vettigt.


Sitter just nu hemma och letar jobb, bara att inse att man om ett drygt halvår ska ut i arbetslivet. Jag söker och söker, men det är inget som passar. Det kommer väl att sluta som för alla andra Brastadgrabbar, Husqvarna. Det är vad jag absolut inte vill, och det är därför jag börjat höra mig för lite om jobb.


Igår tog jag och en kompis en tripp till Götet för att se topplaget Brynäs gästa bottenlaget Frölunda. Jäklar vad gött det känns att skriva så, det var ett tag sedan. Som vanligt numera var vi försena till matchen. När klockan stod på 2.30 kom vi inspringande i Scandinavium med flåset i topp. Var bara att slänga av sig vantar, mössa, jacka och ta fram penna och papper och börja skriva. Om ni har ork och lust så kan ni läsa mitt matchreferat här:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=141482


fröunda-brynäs
















Gött o blandat: Vill tacka grabbarna i p91 för att de genomförde Höstrusket på ett fint och bra sett. De blev lite småtrötta fram på morgonen, liksom ett par av tränarna. Detta var en ny och rolig upplevelse för mig att coacha ett lag, och jag hoppas inte det var för sista gången.

CC, kopiera länken och kolla efter noga om det är anfallaren i Mellerud. Du vet han som Pinken hade lite problem med i luftrummet. Jag kan åtminstone se vissa drag…
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,923281,00.html


Snön och kylan är kommen. Gött och varmt att komma in och träna på söndagar. Drygt två veckor kvar till resan till Liverpool. Operation planering har påbörjats. Imorgon är det Havsbadet, och förköp är redan fixat. Kommer bli bra drag.


Dagens låt: Coldplay - Yellow


// Hansson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback