Bättre förr?

Årets höst måste vara den trögaste och segaste på flera år, och tacka vädergudarna för det. Trädens löv blir färre och färre för var dag, och bladen har blivit så där mysigt orangegula. På dagens psykologi lektion berättade fröken att vi svenskar har en egenskap att alltid prata om väder. Har jag aldrig tänkt på tidigare, men det stämmer nog när jag tänker efter för en gångs skull.


Just nu sitter jag hemma med ont i huvudet och tycker synd om mig själv. Samtidigt lyssnar jag på en låt som handlar om hur det var att leva för 30 år sedan. Vad hittade folk och barn på förr? Byggde korthus? Lekte med kottar? Jag vet själv när det börjar åska på sommaren och man är tvungen att dra ut allt strömledande, det är riktigt jobbigt. Man blir ärligt talat handlingsförlamad. Hur kunde folk leva förr? Vet knappt om jag skulle ha överlevt utan kanaler som MTV, Canal+ Sport och det där som kallas Internet. Överlevt kanske jag hade gjort, men rastlös på momangen hade jag garanterat blivit. Skrämmande.


Skulle vilja använda en tidsmaskin och förflytta mig till 70-talet. Då skulle jag vilja uppleva ett äkta Tipsextra med långbollar, leriga planer, Lars-Gunnar Björklund, Stoke, korta shorts och pling i rutan. Tyvärr föddes jag för sent för att uppleva allt detta. Som tur var såg gubben Liverpool spela, så att jag föddes röd. Det ska han ha ett stort tack för.


På tal om Liverpool, så avslog rektorn min ansökan om tio lediga skoldagar för resan till Liverpool. Studiebidraget och allt vad det heter får ryka, jag ska till fotbollens Mecka.


Nöjd nu Kula?


Dagens låt: The Pipettes – Pull Shapes


//Hansson


Kommentarer
Postat av: Bengan

Att du orkar blogga när det är så fint väder nu, starkt jobbat!

2006-10-12 @ 12:40:01
Postat av: Pininfarina Carlsson

Klart han orkar, Älgen.
Skall han bli en riktig journalist som Christian, så måste han ju ligga i och träna.
Alla har ju inte sådan råtalang som Lycke.

2006-10-12 @ 21:04:46
Postat av: Nisse i Bläsen

Du undrar vad folk sysslade med för 30 år sedan?
Jag tror jag vet svaret. Man hade mer tid över till fruntimmer!

2006-10-17 @ 12:12:47
Postat av: Hansson

Va e fruntimmer för något? Kan du förklara och skriva så att man förstår?

2006-10-17 @ 14:23:22
Postat av: #6

Lyssna inte på han i Bläsen... Sånt han pratar om är ingenting för dig Joel. Jag funderar på en liten tillställning hemma hos mig på lördag innan årsfesten. Ska jag sätta upp dig på gästlistan?

2006-10-17 @ 14:31:05
Postat av: Hansson

Tack för de vettiga råden, bryr mej ändå inte om sånt trams.

Sätt upp mig på listan preliminärt, ska bara fråga Gunilla om lov först. Eller du kanske redan har snackat med henne om det på sist lagfest?

2006-10-17 @ 16:31:46
Postat av: #6

Hmmm, Ja där trampade man i klaveret... Men du har rätt, Jag har redan pratat med Guniilla ...och hon kommer också...

2006-10-18 @ 11:20:12
Postat av: Anonym

Rubriken bättre förr.
Nej, det var inte bättre förr, ,men idag är det sämre!

2006-10-18 @ 16:01:47
Postat av: pininfarina carlsson

En apertif innan maten, mmm så gott.
Moberg tog gärna med sig svarta sopsäckar sa han.

2006-10-18 @ 16:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback