Höstderby

Imorgon väntar säsongens hittills viktigaste match, derbyt mot Grundsund. Efter en tung start på höstsäsongen är det bara tre pinnar mot ö laget som gäller. Spanien har El Classico, Göteborg har Örgryte mot IFK Göteborg och Lysekils kommun har Lysekils FF mot Grundsund IF. Matcher som handlar om mer än tre poäng. Gemensamma nämnare för dessa tre matcher är kamp, mycket publik och framförallt enormt mycket prestige.


Om drygt två veckor är det dags för val i Sverige. Politikerna går för tillfället på högvarv och lovar oss svenskar allt möjligt. Låter bra före valet, men som vanligt brukar det vara nonsens och blaska. Fastighetskatten diskuteras, likaså språktest för invandrare. Persson utfrågades i söndags, och jag tyckte faktiskt att han var lite smårolig emellanåt. Jag som inte trodde politiker kunde skämta, och speciellt inte statsministern. Därför får Göran min röst.


Lirade med juniorerna i onsdags mot Lane. Vann med hela 9-1 och jag stod för årets miss på G-vallen? Fick också mitt sedvanliga gula kort för snack av domare Jocke. Inga uppseendeväckande nyheter med andra ord. Fick böter också, det var längesedan. Dags för spelarrådet att börja med det igen?


Humor programmet Idol är äntligen igång, underhållning på hög nivå väntar fram i höst. Imorgon kväll inleds EM kvalet för Sveriges del borta mot Lettland. Ett oroligt Sverige utan Henke och Isaksson kan få problem. Supersystemet 4-5-1 provas igen? Bananflugorna i omklädningsrummet börjar bli färre. Igår kunde man faktiskt se från ena sidan till den andra, men det var inte med mycket. Slår min dröm in i november? Är riktigt nära en resa till Liverpool under 8-9 dagar, då jag ska se tre matcher på Anfield. En annan planerar sin resa så att man inte åker mitt under säsong som en del personer i laget…


Ha en trevlig helg, så synes vi på Gullmarsvallen imorgon klockan 15.00.


Dagens låt: Elliot Smith – Say Yes

// Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback