Avspark!

Premiär på söndag. Alltid lika nervöst och spänt som vanligt. Folk tippar tabeller hit och dit och det enda man kan göra är att tålmodigt vänta. Hatar detta väntande. Under de senaste dagarna har det pirrat i hela kroppen, likt man var liten och väntade på tomten. Jag har gått i någon slags dvala och tänkt på matchen hela tiden. Man kan faktiskt jämföra det med att vara riktigt kär. Men nu handlar det inte om kärlek och fruntimmer, utan säsongens första match. Den är alltid speciell på alla sätt och vis. Klockan 16.00 på Siljevi sprakar det igång. Grebbestad står för motståndet. Avspark.


Sedan i början av januari har man väntat på denna dag och match. En hel jobbig, världs lång och svensk försäsong har man genomlidit och det är nu vi ska upp till bevis. På söndag ska vi visa prov på våra kvalitéer och färdighet, nu får det vara slutdaltat.


Ingen kan göra allt i ett lag, vi ingår alla i en orkester, där inte någon kan spela alla instrument samtidigt. Varje person måste göra det de är bra på och dra sitt strå till stacken. Mot Grebbestad ska vi jobba, slita, skava, jubla, göra mål, försvara och vinna TILLSAMMANS. Vi ska göra det LFF är bra på, att arbeta som ett LAG.


Över till mindre allvarlig ting. Nyligen sett på Talang 2007, ett riktigt roligt program måste jag säga. Grymt skoj att se alla olika talanger och deras färdigheter. Slow motion killen var min favorit. Mycket imponerande...

 

Var i tisdags nere i Göteborg och såg IFK Göteborg möta AIK. Eftersom jag och några kompisar låg före i några ämnen i skolan och hade komp att ta ut, så bestämde vi oss för att ta en tidig buss vid halv elva ner till Götet. Väl på plats käkade vi på BK, kikade i affärer och njöt av solen innan vi begav oss till IFK Göteborgs pub Harrys.


Matchen i sig var helt okej, men Änglarna från Götet får det tufft i år vill jag påstå. Torsk 2-1 mot Gnaget gjorde inte saken bättre...

 

Efter en mycket stressig vecka är det äntligen helg och lugnt. Funderar på att se de avsnitt ifrån serierna 24 och Prison Break som jag missat på grund av att jag helt enkelt inte hunnit.

 

Blev idag tillslut färdig med projektarbetet, som jag blev mycket nöjd och något stolt över.


Något som är farligt, är när man fått smak för en ny pizza. På min nya favorita ligger det ost, tomat, champinjoner, hackad pepperoni, skivade tomater, fetaost, kebab och kebabsås. Smaskens vill jag lova!

 

Flyttkalas blir att vänta. Inte långt. Men ska flytta ifrån mitt barndomshem till ett annat barndomshem, nämligen min farmors. Huset ligger fortfarande i Brastad, bakom kyrkan, men det känns lite vemodigt att lämna Backa, stället där jag växt upp, och alla minnen det bär med sig. Men vårt nya hus är också mycket fint och allt kommer med all säkerhet att bli bra. Det är något jag är övertygad om. Hur som helst skrivs ett nytt kapitel i Joel Hanssons liv.


Dagens låt: Gwen Stefani featuring Akon - The Sweet Escape

 

//Hansson


Kommentarer
Postat av: Räkan

C´mon Oh You Mighty LFF!!

2007-04-21 @ 13:56:11
Postat av: Räkan

C´mon Oh You Mighty LFF!!

2007-04-21 @ 14:01:11
Postat av: Leeds

Heja Leeds

2007-04-22 @ 01:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback