Det går bra nu, pengarna rullar runt som dom ska nu...

Tre poäng mot Lane, en pinne mot Grebbestad och en tredje plats i tabellen efter två omgångar. Med facit i hand en mycket bra start. Givetvis ska man inte dra för stora växlar av inledningen av årets seriespel, men hur som helst har vi fått ett bra avstamp.


Krigarsegern mot Lane igår var underbar, skön och framförallt jäkligt viktig. Med en gnutta tur kombinerat med en äkta och go laginsats inkasserade VI LFF tre poäng. Segrar som den igår är så otroligt sköna. Spänningen och nervositeten genom framförallt andra halvlek gör att man uppskattar vinsten mer på något sätt.

 

Det är inte bara LFF som startat serien bra. Kommunens samtliga lag har startat serien med full pott. Grundsund ser stabila ut, Slätten har spetskompetens och Stångenäs kommer att krossa allt i sexan. Kommer att gå obesegrade? Kul att det går bra för lagen i vår lilla stackars kommun. Det är behövligt.

 

Vad skulle man ha gjort utan musik? Riktigt sugen på att besöka Peace and Love i år igen. Många bra band som blivit klara de senaste veckorna.

 

peace and love

 

Inte lirat poker på ett tag nu. Gick dåligt under en period i vintras och bestämde mig för ett litet uppehåll. Ett uppehåll som varade tills igår. Funderar på att dra igång igen och spela om tid, pengar och allt går ihop. Ny LFF Poker Tournament?

 

Kan inte nog ge beröm till Webbis, som driver Bohusläns mest uppdaterade och intressantaste hemsida. Keep up the good wooooork!

 

Har just nu "mini lov". Klämdag imorgon gör att vi är lediga hela fyra dagar. Som vanligt den sista tiden präglas dagarna av fotboll, musik, kompisar, flyttning och annat smått och gött. Ska imorgon ta mig ut till Patrik Bladh och Gummikokarn och byta mina däck. 30 april imorgon, första maj ska man ha bytit till sommardäck. Joel i god tid som vanligt.

 

I och med att vi håller på och flyttar har jag inte fått sett de två senaste avsnitten av Prison Break, inte bra. Är grymt sugen på att se den förmodade spännande avslutningen på en av de bästa serier som gjort. "Tyvärr" kommer säsong tre framöver.

 

Beklagar Räkan. Du har inte förstått det än. Leedzzz. Liverpool är i samma scenario nu som ni var för 5-6 år sedan när raset började. Semi mot Chelsea på tisdag. Hoppas inte Liverpools styrelse går i samma fälla som Leeds. Doncaster och Crewe borta nästa år blir intressant. Kan meddela att Tranmere har en riktigt mysig hemmaplan som jag haft förmånen att besöka.

 

Valborg imorgon. Jag och helgdagar går inte att sätta på var sin sida om ett likhetstecken. Långt inne i min geniala (gött ord förresten), hjärna satt vetskapen om att vår kung fyller år imorgon. Valborg heter ju mormors bästa kompis, märkligt namn på en högtid. Men varför firar man egentligen Valborg? Tror inte jag är ensam bland Sveriges 19 åringar att undra.

 

Min heta spelningslista:

Silversun Pickups - Lazy Eye

Fall Out Boy - This Aint a Scene, This an Arms Race

The Killers - Read My Mind

Scissor Sisters - She´s My Man

Sahara Hotnights - Visit to Vienna

 

Tills vi ses, ha det bäst!

 

// Hansson


Kommentarer
Postat av: PB for life

ser du dom 2 sista avsnitten av PB finns inga "tyvärr" kvar i tankarna, kommer att bli sjukt grym kan ja lova!

2007-04-30 @ 13:49:17
Postat av: Räkan

Tack Hansson för visat medlidande...det värmer.

We will be back, stronger than ever before
Because WE ARE LEEDS AND WE´RE PROUD OF IT!

2007-05-03 @ 15:47:37
Postat av: Hansson

PB for life// Så fort jag får ordning på datan ska jag ladda ner avslutningen på PB. Något jag ser framemot...
Räkan// ALLA vill att Leeds marscherar upp till PL igen. Men som sagt, Tranmere har en trevlig hemmaarena...

2007-05-04 @ 17:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback