Påsken är över

Idag är det inte vilken dag som helst. Det är nämligen den elfte april och i kalendern kan man läsa namnet Ulf. Ett mycket fint namn och det är vad min pappa heter och något som jag snällt fått ärva. Det är för er som inte förstår min namnsdag. En annan jag vill passa på att gratulera är min blogg, som i dagarna fyllde ett år. Så rart.


 

 

image33

 

- Påsken är över, trots det kommer en försenad hälsning

 

I början av april förra året skrev jag mitt första inlägg i bloggen, då trodde jag aldrig att jag skulle skriva ytterliggare 95 texter, stora som små. Inte heller kunde jag fantisera om att bloggen, på ett år, skulle snitta nästan 40 besökare varje dag. På sistone har min tid blivit knappare och glappen mellan uppdateringar blivit större och kommentarerna färre, men den har, hur man än vrider och vänder på det, överlevt i minst ett år. Vi tar autograferna senare...

 

Folk som känner mig vet att jag är otroligt vidskeplig och skrockfull. Jag måste till exempel beträda fotbollsplanen på ett visst sätt, hoppa nio gånger på vänster ben varje morgon, borsta tänderna på ett speciellt vis. Detta är bara några grejer jag har för mig, dessutom var jag ännu värre när jag var yngre, de saker jag sysslar med idag är ingenting mot vad det en gång varit.

 

Det jag ville komma till, är att jag till råge på allt, också är en nummerfreak. Jag kopplar det mesta sifferkombinationer till tur och otur. Hur som helst räknar jag nummerplåtar på bilar. Började från 001 o s v. Är nu ett år efter starten ute efter nummer 076. Såg i fredags, på samma dag, numren 073, 074 och 075. Mitt mål är att ha sett alla numren från 001 till 999 innan jag fyller 30 år i januari 2018.

 

Om någon är trött på Svenska Spels dåliga odds och istället är sugen på lite roligare vad, så har jag ett par kittlande tillgängliga:

 

Allsvenskan igång, världens svåraste liga att tippa sägs det, men lika svår som den är att förutspå, lika lätt är det att inse att IFK Göteborg inte hamnar bland de fem främsta.

 

Vadet: IFK Göteborg hamnar inte bland de fem främsta i årets allsvenska.

 

Chelsea smyger med i alla turneringar, snart möter de Man Utd hemma på Stamford Bridge i Premier League och vinst innebär samma poäng som United.

 

Vadet: Chelsea tar hem en fyrling, Liga cupen (redan klar), Champions League, FA-cupen och Premier League.

 

Någon som satsar emot?

 

Förövrigt satte jag nästan min bomb igår. Matcherna: GAIS-Hammarby, Valencia-Chelsea och Man Utd-Roma. De två första matcherna satt som berg, tyvärr var jag ute och cyklade i sista matchen. Hade 0,1 på Man Utd och 1 på Roma. Som de flesta vet bjöd United på ögongodis och vann med fantastiska 7-1. Uppvisningen kostade mig 32 spänn, men men, det kan jag leva med när världens just nu bästa fotbollslag spelar ut.

 

Måste tacka festfixarna Bladh och Anders för en trevlig lagfest i helgen. Den blev precis så trevlig, enkel och lyckad som vi trodde på förhand. Perfekt. Tyvärr tog kalaset slut för min egen del när vi kom till Havsbadet. ALLA mina klasskompisar var inne, utan jag och Hula. Jag som dessutom fyllt 19 och de flesta andra bara är 18 kom in, trots att det var 20. Pust. Tror aldrig varit så förbannad, fick istället snällt stå utanför och snacka med folket på terrassen.

 

Jag kände mig som en 15-åring som precis börjat dricka. Jag fick vara med på förfesten, men när den riktiga festen skulle till att börja, var jag tvungen att lämna mina kompisar. Istället fick jag gå hem till mamma och ljuga om att jag sett på film med polarna.

 

Har just nu mitt livs sista riktiga lov. Har hunnit med att se på den nya Beck "Den svaga länken" som inte var något vidare, trots att jag i vanliga fall gillar filmerna. Har dessutom passat på att åka C70 Cab eller vad den nu heter. CC du får rätta mig om jag har fel. Grymt skön bil hur som haver. Det nya talang programmet som kommer snart på fyran verkar roligt, men det trodde jag om Pokerfejs också. Minns att när jag var liten, så smällde man smällare och sköt raketer. Har folk slutat med det? Jag hör dåligt, kan vara det.

 

Är magiskt trött på grus. Lika trött som jag är på grus är jag sugen på gräs. Jag vill ha gräs NU! Känns som att hela Sverige tränar på gräs i dessa tider utan vi i Lysekils kommun.

 

Tillsist vill jag avsluta med ett citat, sagt av LFF:s alldeles egna påskhare:

 

- Ska du beställa en cappucino?

- Ja, man får väl unna sig en. Det är ju inte påsk varje år...

 

image34

 


Dagens låt: Patrick Park - Something Pretty


Ha det gött!

 

//Hansson A.k.a Tommy


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Grattis bloggen på 1-årsdagen!

2007-04-11 @ 16:26:10
Postat av: Blogg

Tackar så mycket!

Märkligt att man inte ser när folk kommenterar längre...

2007-04-11 @ 16:38:26
Postat av: Räkan

Grattis Hansson å Bloggen!!

Härligt att man är 100 spänn rikare då efter den allsvenska säsongen....så lätt! Säg 5 lag som kommer före Änglarna i årets allsvenska.

Satte för övrigt oxå GAIS-matchen å Chelsea-matchen på bomben....jävla oflyt att united skulle göra 7an, hade ju spikat 6an där.....jaja det betalar väl tillbaka sig nån gång.

2007-04-12 @ 11:35:56
Postat av: Hula

Undra vem LFF´s påskhare är???

2007-04-14 @ 02:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback