2007

Så var det 2007. I år ska man fylla 19 år, ta studenten och förhoppningsvis börja jobba. Usch, känner mig så gammal redan. Om bara några dagar drar försäsongen igång, så måste på grussko jakt i helgen. Lovar att de ligger så långt ner i källaren som man kan komma. Hur som helst ska det på ett sätt bli skönt att komma igång igen, julmaten behövs tränas bort.


 

Förra årets julafton var en av de tråkigare jag varit med om. Kändes som att Kalle Anka och hans vänner gjorde ett ovanligt dåligt jobb på julafton, de kändes inte som att de var riktigt laddad eller vad man ska säga. På juldagen kom min långresande kompis hit och det blev partaj på Baden. På annandagen var vi ett gäng från laget som åkte till gamle tränare Dejevik och hade riktigt trevligt ute i Uddevallas skogar. Tycker det är tråkigt bara när folk ska börja fuska, när det egentligen var jag som vann plingpåsen. Men that’s life, vissa lär sig aldrig ta en förlust.

 

I mellandagarna blev det en sväng till Göteborg och köra mot trafiken och köra på cykelvägen och lite sånt. Efter att allt ordnat sig spelade vi tennis en timme någonstans på Hisingen, och jag fick visa min tunga serve. Dagen innan nyårsafton var vi i LFF på cup i Tanum, och det gick oväntat bra. Kom tillslut tvåa i turneringen efter lite flyt, och lite otur i finalen. Oavsett så var det riktigt kul att vara på inomhus cup igen, det var ett tag sedan eftersom jag missade förra årets DM.

Snart är lovet slut för oss ungdomar, och de sista dagarna har det inte gjorts många knop vill jag lova. Nu ska jag ner och äta favoriträtten klyftpotatis med svampsås och kött, mums! Efter det blir det sportens årskrönika och därefter Tusenbröder.

Dagens låt: My Chemical Romance – Teenagers

 

Ha det gött allesammns!


//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback