Sena tankar

För första gången på riktigt länge känner jag att det inte finns något att göra. I hela fem minuter har jag upplevt en känsla av rastlöshet och det kan vara det värsta som finns. Sitter just nu hemma på rummet i Backa och lyssnar på musik, samtidigt som jag drömmer mig bort om hur extremt mycket jag vill ha sommar. Får hålla ut, tänka positivt och räkna ner de 150 dagar som är kvar tills studenten i juni.


Fasen va le jag blir på snö ibland. Visst det är vacker och mysigt och allt det där, men inte mycket mer. Har väl egentligen inget emot snö, men det är så förbannat jobbigt med slask. För efter snö kommer slask, som i sin tur gör att man blir våt i fossingarna. Bil blir svårare att köra och inget känns direkt positivt med snö, eller om det är slasken som gör mig galen. Svårt att bestämma mig.


Försäsongen är i full gång och den inleddes med ett underbart och lika roligt spinning pass. Efter att ha tränat två pass tidigare på dagen, kände jag mig ganska sliten när jag satte mig på hojen. Men årets första spinning gick bra förutom lite kramkänningar och träningsvärk i arslet dagen efter. Måste säga att jag blev lite besviken på denna säsongs musik. Förra årets låtar var det mycket bättre drag i, men jag tror och hoppas på ändring.


Inte kul att var Liverpool supporter för tillfället. Uttåg ur både Liga och Fa-cupen mot Arsenal på mindre än en vecka svir rejält. Målskillnaden 3-9 på dessa två matcher är pinsamt och under all kritik. Båda matcherna spelades dessutom på Anfield, vårat fort, hemmaplan, där vi näst intill är oslagbara. Walk on.


Håll i er. Denna vecka har jag haft helt otroliga sju lektioner. Skolan tar slut på en stackars 18-åring som fyller 19 om drygt en vecka. 


På tal om annat. Någon som vet om det säljs Uddevallare (korvarna) förutom häromkring? Hula påstår sig ha sett ett pack Uddevallare i Örebro för ett antal år sedan, men jag tvivlar. Någon som kan bekräfta detta?


Saknar dej Kula. Kram.

Ha det bra gött folk!


Dagens låtar: Tiger Lou – Hey Lover och Robbie Williams – Angels (live)


//Hansson


Kommentarer
Postat av: Wally

Jag kan bekräfta att uddevallare finns i andra trakter än här.. I det vackra lila samhället Nora, ett par mil utanför Örebro, kan man köpa dessa delikata korvar.. Det är där jag tror Hula menar.. Man kan också köpa Lysekils sill som packeterats på ABBA i stan.
Så där har du svaret min goda Hansson.! Håll till godo..
PS. Pengarna kommer imorrn. DS.
Puss o kram
PS. Saknar också dig, KULA!!!

2007-01-12 @ 14:35:36
Postat av: Wally

Lilla Nora ska det va, och inte lila men det kan väl till och med du Hanssson räkna ut.. Ville bara poängtera det..

2007-01-12 @ 14:36:42
Postat av: Hansson

Det är bra Väggen, då vet jag ;)

2007-01-12 @ 17:33:29
Postat av: Räkan

Annars e de ju jävligt kul att va Leeds suppoter i dessa dagar....Så kom inte å säg att Liverpool har de tungt.

Marching On Together....

2007-01-13 @ 14:16:52
Postat av: Joel

Beror ju lite på vad man har för förväntningar på sitt lag. Bottenstrid i Championsship eller toppplaceringar i PL och Champions League.

Tack för igår...

2007-01-14 @ 13:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback