Ny viktig månad väntar

Så var tiden som dögrävare över för denna och troligen sista gången. Känns lite vemodigt att inte längre kunna glida bland gravarna och tjöta med gubbar och kärringar som besöker vår fina kyrkogård. Men men, bara att mova vidare och lämna liken bakom sig, för på måndag är det Lysekilsposten som gäller och det hoppas jag blir en ny kul erfarenhet.


Vädret från slutet av maj och början på juni är lika borta som Paris Hilton. På midsommar var det som tur var uppehåll och bilarna på cruisingen slapp regn. Självklart var ingen gammal Amerikanare eller Hummer lika snygg och iordninggjord som min Hyundai Getz.


För någon vecka sedan var Justin Timberlake i Sverige. Surt som räven var att jag inte hade några biljetter, utan det var först för en 3-4 veckor sedan som jag började lyssna på hans musik och då var givetvis biljetterna till danskungen slut. Samma visa var det ifjol när Robbie Williams lirade på Ullevi inför magiskt mycket folk. Men det är bara att bita i det sura äpplet och bryta ihop och komma igen.


För ett par veckor sedan så inledde jag en ny karriär. Den handlar om en rätt simpel sport där man använder sig av ett rack och en boll. Sedan måste man till råga på allt slå bollen över ett nät och den måste dessutom studsa innanför vissa linjer. Tror det hela kort och gott kallades för tennis.


Något jag lärde mig väldigt snabbt var att en Björn Borg på krogen är bra mycket enklare en att sätta en serve. Som tur är får man två försök på sig, så jag börjar lära mig, Att slå undan muggar med vatten och skrika "answer my question, jerk!" kan jag redan och jag känner mig som en fulländad tennisspelare.

 

Min spelstil kan beskrivas rätt lätt. Har Andy Roddicks serve, Rafael Nadals forehand, John McEnroes volley, Maria Sharapovas stön, Björn Borgs lugn och raka backhand, så jag känner mig ganska komplett. Det jag framförallt behöver jobba med är min lobb, men den ska allt kunna slipas till den med.


På tal om annat...


... vet jag inte varför det står: <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> i vissa webbläsare. Inte meningen hur som helst. Webbis eller Mikke kan säkert lösa problemet

 

... somnade jag till Oceans Thirteen på bio i Västerås

 

... avgudar jag låten och videon Candyman med Christina Aguilera, sprutte mig i mun!


... är nya Fisherman´s friend halstabletterna med smakerna äpple och kanel förbannat goda

 

... vill jag till festivalen Peace&Love

 

... har jag haft körkort i 369 dagar

 

... är det mycket roligare att gå i skolan än att jobba

 

... behöver jag köpa nya kalsonger

 

Dagens låtlista:


Justin Timberlake - Summerlove

Timo Räisänen - I'm Indian

Säkert! - Allt som är ditt

Elliot Smith - Say Yes

Broder Daniel - Cruel Town

Lars Winnerbäck - Aldrig riktigt slut

 

Tills vi hörs, ha det bäst!

 

Just det... glömde... Fan va snygg du e Erlandsson!

 

//Hansson

Kommentarer
Postat av: Peter

nu så vaknar liket till liv.

2007-07-02 @ 08:54:07
Postat av: Joel

Ja sent ska dom vakna...

2007-07-02 @ 15:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback