Slutet av juli

I fredags var jag på torp. På vägen dit han jag med att se ganska mycket. Va sägs om en Rosa bil och registreringsskylten här under. Tycker det räcker så...


image49
 - Den här bilen skulle vi haft till bortmatcherna. Mäktig! Bara färgen som skulle varit annorlunda.


Mina föräldrar är ofta bra att ha, men ibland tar dom priset. Mamma och pappa kan vara sämst i världen på att tvätta kläder, speciellt t-shirtar. Jag vågar knappt slänga ner kläderna i tvättkorgen längre. Det senaste året har de säkert förminskat fem plagg, som jag sedan inte kunnat använda mer, fattar inte hur de lyckas. Bara för en vecka sedan klarade de till och med om att förstora en tröja som jag köpte tre dagar innan, starkt jobbar PG! Det kanske är anledningen till mina sömnproblem på senare tid? Hmm...pust...

 

Just nu är jag sjukt sugen på att Premier League ska dra igång igen. Man Utd ser ruskigt bra ut på pappret med en mix av gamla rävar och extremt intressanta talanger. Tevez på det och man har ett komplett lag. Chelski är Chelski och kommer att ge Manchester United en rejäl kamp om ligaguldet i maj.

 

Mitt Liverpool då? Transferfönstret är inte stängt än, men hittills tycker jag man värvat lite knepigt. Centrallinjen håller som vanligt hög klass, men på kanterna fattas det spelare av dignitet. Min hatspelare alla katergorier Gabriel Heinze från Man Utd ryktas in, annars står vi där med ständigt skadade Aurelio och bollallergikern Riise.


image51
- Mitt i allt Premier League snack avbryter jag med en bild på lagets absoluta snygging Anders. Bilden talar sitt tydliga språk.


Som yttermittfältare har vi idag Jermaine "har ingen koll på bena" Pennant och nyinköpta medelmåttan Yossi Benayoun. Som forward/ytter köptes talangen Ryan Babel från Ajax in, en annan av mina hatspelare, faktiskt. Sett honom 3-4 matcher i Ajax och i Holland och det har inte imponerat, men det gör inget om han överbevisar mig. Ryktas om att Rafa Benitez i år ibland ska spela med en 4-3-3 uppställning, vilket jag tycker är mycket intressant då många av Liverpools centrala duktiga spelare kan hållas på plan samtidigt. Hur som helst är jag äckligt sugen på att se Premier League igen.

 

Har fått ett erbjudande av en kompis som lirar i Aston Villas ungdomslag att få komma över och se just Aston Villa möta Liverpool i PREMIÄREN på Villa Park den 11 augusti. Men just nu är jag tveksam av vissa anledningar, men det hade varit magiskt skoj.


image50
 - Man kan hitta många gamla goa bilder i sina mottagna filer. Hula är för fin i MacGyver frillen.


Först ut i mitt bildkollage var alltså Hula och Räkan tillsammans med snyggAnders. Den enkla anledningen är att jag tröttnat på deras tjat om att få vara med på bild i bloggen, ska bli skönt att slippa framöver. Nästa gång har jag lovat CC att få vara med och dessutom har jag ett fint kort på en i laget som har en egenskap att aldrig komma till Havsbadet...

På tal om annat...

 

... har jag tur som jobbat hela sommaren när vädret varit som det varit.

 

... var Tennisturneringen i Lysekil med Wilander i spetsen ett kalasarrangemang, helt perfekt!

 

... varför visar inte Svt eller någon annan kanal gamla underbara sporthändelser som kvartsfinalen i VM 94, någon match mellan Borg och McEnroe, OS finalen i Lillehammer 94, listan kan göras lång.

 

... förgyller Moneybrother mina kvällar för tillfället. Mystiskt bra som han i hönshuset sa.

 
... var senaste numret av Offside så där magiskt bra som bara Offside kan vara. 

... förtjänar egentligen inte kollegan Hasse Brasse Slasktask att nämnas i min blogg.

 

... var kvällens träning en av de bästa i år. Kanske den bästa för säsongen.

  
... förstår jag inte uppståndelsen med det där skeppet Ostindiefararen. Trams.  


... var No Tjafs på Däcket riktigt kul att höra och se.

 

... saknar jag skolan redan. Jäklar va bra man hade det. Saknar er redan Ewa, Rainald, Linnér och framförallt Lisbeth.


 Dagens låt: Moneybrother - The Pressure 


Tills vi hörs, ha det bäst!
 

// Den där Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Klart att en brastadbo inte förstår sig på uppståndelse med båtar. Det är traktorer som gäller har jag förstått! Bönner!

2007-08-06 @ 06:49:30
Postat av: Hasse Brasse (inte i Bläsen)

Du vet att jag alltid är steget före.

2007-08-08 @ 10:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback