Det finns två sporter...

... grundspelshockey och slutspelshockey. Två helt skilda idrotter och den jag föredrar är inte den förstnämnda...

Ser knappt en match av Elitserielunken, transportsträckan, 55 tråkiga omgångar, som bara handlar om en mer hemmamatch i slutspelet och att driva in pengar till högavlönade stjärnor.

 

Tacka vet jag slutspelshockey. Skägg odlas, tacklingarna blir fler, en tuffare nivå tillåts, spelarna visar vilja och publiken vaknar. Men de främsta och största anledningarna är att hockeyn blir underhållande och intressant.

 

Från puck och klubba till lite mer sociala ting och det beroendeframkallande som kallas för fotboll. Har de senaste dagarna varit febrig och förkyld, men blev igår kry och är redo för matchen mot Stångenäs imorgon. Tycker inte det är särskilt kul att möta min moderklubb, men det är något som måste göras. Roligt är åtminstone att de verkar ha ett riktigt bra lag i år och förhoppningsvis blir sejouren i sexan bara ettårig. Hoppas på bra plan och väder, mycket folk och en rolig match. En tuff dust väntar hur som helst imorgon på gruset i Brastad.

 

Jag bara älskar att lägga saker på hög, oavsett om det handlar om kläder, eller saker som måste göras. Istället förskjuter jag allt framåt i tiden och stapeln med saker blir högre och högre. Börjar nästan bli som ett begär. Det ordnar sig, det fixar vi imorgon är meningar som oftare förekommer från min mun.

 

Hoppas verkligen man sett denna vinters sista snöflinga. Idag kikade solen fram mycket välkommet och att köpa glass var bara ett måste. Njutande av en stor Dumleglass i solskenet kom längtan av gräs, det underbaraste underlaget av dem alla. Vill lira på Gullmarsvallen nu!

 

På tal om annat...

är jag mycket sugen på Sony Ericssons nya smala W880i...


är Liverpool vidare till kvartsfinal efter att ha slagit ut Barcelona, underbart...


fick Marie Lindberg fem röster av mig i Melodifestivalen...

 

vill jag kunna sjunga bra och spela gitarr...

måste jag nämna att Twister är en förbannat go glass...

 

har LFF världens bästa materialare i Jan-Åke Bladh...


är jag magiskt trött just nu...

 

kanske en gästbloggare kommer att vädra sina tankar här någon dag framöver...

 

 

Dagens låt: Paolo Nutini - Last Request


//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback