Göteborg

En lång dag går mot sitt slut. Uppstigning redan vid kvart i sju, gör att både kroppen och knoppen känner sig trötta och slitna. Båda delarna har idag stått för mycket bra insatser.

Efter en lika tuff skoldag som vanligt, åkte jag tillsammans med tre vänner till Göteborg. Nu när mammas bil Alton är skrot och historia, fick vi ta min nya röda fara, a.k.a Getzen, som säkert slingrande sig fram på motorvägen. Efter Tingstads tunneln hittade jag som i Brastad, inga svårighet med andra ord. På väg mot Hedens parkering åkte vi förbi något som först liknade ett bombnedslag från andra världskriget. Efter en stunds tänkande kom vi fram till att ruinerna och resterna var de delar som återstod av Gamla Ullevi. Med en halv tår i ögat konstaterade vi fakta och att det kommer bli ett riktigt tråkigt år för IFK Göteborg, som bara kommer spela årets hemma matcher på Nya Ullevi.

 

Resans syfte var att hitta kläder till balen i början av juni. Till min hjälp hade jag en riktig expert inom området. Festkläder är verkligen inte min hemmaplan, så hjälp var behövligt och välkommet. För första gången i mitt nittonåriga liv hade jag på mig en smoking. Ovant att se mig så stilig, elegant och ståtlig. Ett paket innehållande fluga, byxor, skjorta och kavaj var mitt efter att ha dragit kortet. Flugan kommer att matcha min partners guld/champagne färgade klänning. Kommer bli så snyggt.

 

När vi ändå är inne på Göteborg, så måste jag nämna Lasse Brandebys framfart i Let´s Dance. I början var det roligt att han hela tiden gick vidare, men att han fortfarande går vidare mot sin vilja, blir mer och mer pinsamt. Stackars Rena Rama Rolf lider ju, ge fan i att rösta på honom nästa fredag! Förövrigt är det nästan farligt att se Ebba Hultqvist dansa och David Hellenius måste vara Sveriges bästa programledare.

 

Måste bara nämna Hulas insats i gårdagens kicktävling. Ytterbackar ska inte kunna trixa mer än max ett tillslag, bra jobbat. Bosses teknik i momentet att hålla bollen mellan benen och samtidigt hoppa var imponerande. Gårdagens höjdpunkt var ändå när Hula gapskrattade åt Råkan som lyckades kicka till två. Annars var det jag i sällskap med 91:orna som tog en mycket viktig pinne. Hoppas på bättre motstånd framöver.

 

Är så att jag är en ganska numer tokig person. För ungefär ett år sedan började jag leta registrerings skyltar. Började såklart med 001 och därefter 002 osv. Efter en trög höst med märkta nummer lossnade räkningen rejält under denna veckan. Nummer 063, 064, 065 och 066 kan numera läggas till i listan av sedda plåtar. 067 kommer jag skåda inom kort, lovar.

 

Till övrigt ska nämnas att vi har match imorgon hemma mot Inland. Direkt efteråt spelas derbyt mellan Slätta och SAIS som jag bara måste se. Båda lagen ser mycket intressanta ut och det kommer säkerligen att bli en mycket sevärd match. Måste säga att mina dykningar sitter oroväckande bra så här tidigt på säsongen. Myspace.com, där har ni sidan jag för tillfället lever på om dagarna. Ny bra och underbar musik laddas ner dagligen. Transportsträckan i Eliserien är äntligen över och det är dags för slutspel. Där får inte småklubbar som Frölunda vara med, utan det är en kamp mellan de stora lagen. Kul och intressant när det verkligen gäller något och det börjar smälla lite. Liverpool kör över Manchester United imorgon. God natt!

 

Dagens låt: O.A.R - Heard the World

 

//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback