Sommartider

Slutet på mars och sommaren är redan här. Hoppar vi över våren i år? Aja, hur som helst så är det underbart, fantastiskt, sagolikt väder för tillfället. Bara att hålla tummarna för att det håller i sig så länge som möjligt.

Måste fortsätta några rader till om denna värmebölja som dragit in över Sverige. Värmechock är ordet, nästan dags att dra fram de dammiga shortsen ur garderoben, inte mig emot. Bara att benens färg inte hunnit med i svängarna. Tyvärr är de för stunden lika vita som Erlandssons är ett par veckor in i juli.

 

Tänkte på mitt eget lilla vis summera de tre månader som vi hållit på och tränat. Har inte bara varit mörker, grus och 70-20. Några roliga citat och händelser har det också varit.

 

Upphovsmannen till minst hälften av alla grodor som sägs i omklädningsrummet har gjort det igen. Hans namn är Hula. Enligt honom kommer Havsbadet under påsk ha öppet på skärfredag.

 

Inte lätt med alla högtider och namn under påsk...

 

Kula hade inte synts till på nästan två veckor, när det plötsligt annonserades om att det skulle vara korv efter träningen.

 

Gissa om Kula var på plats...

 

Patrik "ska du smaka på den här eller" Bladh är numera ordförande i festkommittén. Förra året hade vi Hawaiifester och alla sorters trams. Bladhen kör på lite mer klara och raka linjer. "Jag bokade klubbhuset i påsk, ta med sprit och kom".

 

Enkla och klara direktiv...

 

Vår bosniske vän Bosse leder bötesligan överlägset. Han toppar ligan med enbart böter under kategorin "olämpligt uppträdande". Han har börjat köpa spelarrådets unika erbjudande "tio könsord för nio".

 

Och jag kan snart flytande bosniska...

 

Pokerturnering var ett tag sedan vi hade. Tänkte om lust och intresse fanns för en eventuellt ny omgång av LFF Poker Tournament. Tror det är många som är sugna på revansch från sist.

 

På tal om annat...

 

såg jag Rena Rama Rolf i helgen. Många goa skratt, varför kan inte någon kanal visa några repriser från denna underbara serie...

 

kommer min nagel på stortån snart ramla av...

 

lirar gubbandet Eagles förbannat bra musik...

 

tittade jag på "Walk the Line" för andra gången i helgen, en magiskt bra rulle...

 

, Reese Witherspoon, vilken kvinna...

 

delar jag ledningen i LFFs skytteliga hittills denna säsong...

 

ser motståndet i Startelvan ligan löjligt lätt ut. Enda motståndaren på förhand ser ut att bli Balkan Boys som ser helt okej ut...

 

Dagens låt: The Weepies - World Spins Madly On

 

//Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback