Bulgarien, så pent så!

Efter en veckas träningsläger i Bulgarien är jag nu tillbaka på säker mark. En magiskt rolig resa, som givit mig många goa skratt och oförglömliga minnen. Måste tacka Peter Morris för gästbloggandet, vilket han skötte med bravur!


Innan resan trodde jag det skulle bli kul, men inte att det skulle bli så förbannat roligt som det tillslut blev. Iklädd vår eminenta Suntripklädsel tillsammans med pilotbrillor och pissetofflor, åkte vi från Brastad city klockan 03.00 på tisdag morgon mot Landvetter.


image46

- den där Joel

image42
- Hula och Räkan i den underbara klädseln...

Väl på plats i Sunny Beach, Bulgarien, så kunde vi inte checka in på hotellet direkt av någon märklig anledning, så det fick bli att vänja sig med stället direkt och kolla upp lite allt möjligt.


image43

- Väggen och Wille


Första kvällen blev vi dessutom lurade ganska rejält av en taxidriver. Till stället vi skulle kostade det oss 80 Leva, med andra ord 400 kronor och det tänkte ju inte två knäppa svenskar på, utan betalade snällt. Resten av veckan kostade samma tur 40 kronor, bra jobbat lättlurade svenskjävlar...

 

image44

- Beachen


Vädret under veckan var mycket bättre än jag räknat med och redan andra dagen var det kanonväder och vi kunde vara på beachen hela dagen och bada och sola. Smart som jag är smörjde jag inte in mig med solkräm, så jag flådde rätt bra efter den dagen.


För att kunna följa Champions League finalen mellan Milan och Liverpool var jag nykter hela onsdagen. Men det hjälpte ju inte med facit i hand. SÅ typiskt att släppa in ett äckligt tur mål med en minut kvar av första halvlek. Hatar äckliga, sliskiga, fula, grisiga AC Milan. Efter finalen var det bara att börja tröstdricka och försöka glömma. Pust. You'll Never Walk Alone.


I Bulgarien var det billigt och bra på alla sätt och vis. Två Sex on the beach för 35 kronor är farligt, men det var bara att tacka och ta emot. Ett par kvällar bar det av till en kareokepub, där jag självklart var kungen tillsammans med Martin Ove.

 

image45

- Martin och jag sjunger loss!


Varje kväll gick vi till stället Las Palmas, där 97% av folket var svenskar. De enda som inte var från vårat hemland, var de i baren och discjockeyn. Massa goa och klassiska svenska låtar hela tiden gjorde inte saken sämre...

 

På lördag är det dags för bal. Flugan kommer vara på och valsen kommer att gå som en dans. Tillsist vill jag tacka gänget och vår klass Ek3b för kanske min roligaste vecka i livet. Helt magiskt sjukt kul!

 

Dagens låt: Christina Aguilera - Candyman

 

Tills vi hörs, ha det bäst!

 

//Joel


Kommentarer
Postat av: Bengan

Klarar inte mer "så pent så pent" efter en vecka...
Kul resa.

2007-05-31 @ 22:57:00
Postat av: wille

Grymt rolig resa. kännerm ig lite utanför utan suntrip tröja :P

2007-05-31 @ 23:06:03
Postat av: Gunilla

Men min lille Joel du får lugna ner dej nu!

2007-06-01 @ 09:49:42
Postat av: kula

Hej Joel,
här kommer lite fakta om du är intresserad.
Poseidon var en havsgud och flodgud i grekisk mytologi. Han var även jordbävningarnas och hästarnas gud. Sjömän tillbad ofta Poseidon om ett lugnt hav, och man offrade hästar ner i havet till hans ära. Hans kännetecken är treudd, häst och fisk.[1]
MVH
Kula

2007-06-02 @ 19:40:19
Postat av: Sjöberg

Bra rolig vecka, lite synd med alla nya skämt som du kommer att få leva med i flera år framöver, men det är väl smällar man får ta...

2007-06-03 @ 17:23:13
Postat av: Joel

Tack för informationen Kula, men förstår däremot vad du menar :D

2007-06-03 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback