Morris gästblogg 2

image41Hej igen,



Återigen så har spelarna och ledarna i LFF´s A-trupp slagit oss utomstående på fingrarna.
Jag liksom många andra var helt övertygad att LFF -utan några stjärnor eller rutinerade spelare (CC, Disco, Moberg är dock rutinerade?.) -skulle över huvudtaget ta några pinnar alls i årets serie. Efter de senaste veckornas matcher så kan man konstatera att LFF-spelarna har större hjärta och inställning än vad som har funnits de senaste åren. Alla bidrar med någonting och gör det till 100 %. Så nu på Fredag när Gulingarna tar bussen till Åmål för att spela hem tre pinnar till Lysekil, så använd er av Tajjarns slagdänga "Nu går vi ut och kör över dom här jävla dalsläningarna" och visar samma inställning som tidigare matcher, kommer detta gå vägen.(Tajjarns slagdänga har jag kört i Oddevold med, men det är ingen av dom "korparna" som fattar. De tror fortfarande att Toaletterna är trasiga på Rimnersvallen....).

Ang Lyse FF´s framfart.

Jag var ute på "Kanseliet" en kylig dag i Februari. Vi var två gamla stormålvakter, en ordförande i supporterklubben, en kanslist och en föredetta Estländare som satt och diskuterade Lyse FF. Ni som var med på detta möte: vilka hade RÄTT ?? Jo, jag och SODA, hahaha tji fick ni. Vad jag menar med detta är att Lyse är det bästa som kunde hända LFF. Tänk att få ungdomarna att spela seniorfotboll innan dom kommer upp i a-truppen, det är ett jätteförsprång ni har skaffat er gentemot andra klubbar runt omkring i distriktet. Nu kommer man att få nytta utav Tajjarn & CO´s fina arbete med juniorlaget.

Egentligen skulle denna blogg handlat om Matchen med Stort "M" nämligen Genrepet 2003 ! Jag menar givetvis matchen borta mot Skepplanda. Dagen då Madeby nästan föll i koma pga att det saknades ett par NYA GULA shorts som hade "hamnat i en bäck" av någon oförklarig anledning? Den dagen kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Och så har jag fortfarande inte fått klurat ut om Soda är svensk eller grek. Men det kommer jag nog på tills nästa gång, om inte en viss ambulansförare "plockat" mig innan dess......

P.S

Ett tips inför Åmålresan: Glöm inte att titta ut till höger när ni kör över bron utanför Åmål, för där vann Lycke en fesketävling mot tajjarn. Enligt egen utsago....
Jan-Åke Bladh: Glöm inte att vattna Pelargoniorna i trädgården, dom ser torra ut!!
Och så ligger tredje stenplattan i mellanraden lite snett. Bakläxa Jan-Åke!!
D.S.

Dagens Låt: Oslagbara; Niklas Strömstedt


MR
Morris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback