Snön är här

Jag är inget större fan av de där vita flingorna, men visst kan det ibland vara bra vackert och mysigt. Något mindre trevligt hände idag efter jobbet. Vår bil ville inte hålla sig på banan och vi fick snällt sätta oss i diket. Så kan det gå när det är halt och jävligt. Men allt gick efter omständigheterna bra och ingen kom till skada. Ibland kanske man ska tacka han där uppe för ett och annat.


De flesta som känner mig vet att jag tänker först och pratar sedan, eller är det tvärtom? Aja, hur som helst har jag tänkt nu igen.


Vad har jag gjort i mitt 19-åriga liv? Och framförallt, vad har jag framför mig att uppfylla?

Jag gjorde en lista med saker jag hittills avklarat.


4. Körtkort

4. Oskulden

4. Tagit studenten

4. Varit på Anfield

4. Lärt mig diska


Vad har jag då kvar?

4. Flytta hemifrån

4. Göra barn

4. Dyka från femman. (gick sådär när jag testade för några år sedan).

4. Köra moppe med växlar


Det var vad jag kom på spontant. Listan lär kunna göras längre.



Veckans lista:


1. Mariedal cup
Det var bra längesedan jag var på cup och jäklar vad kul det är. Mariedal cup i helgen var absolut inget undantag. När man klev in i klassrummet där vi skulle sova och hålla till kände jag mig som tolv år igen. Allt var som förr. Folk kunde inte hålla käften när man skulle sova, vissa hade pruttkrig och rummet luktade magiskt mycket svett. Fotbollsturneringar är sjukt roliga.


2. Mitt rum

Äntligen har jag fått ordning och reda på mitt rum. Nu är det bara planscher, tavlor, flaggor och halsdukar kvar att sätta upp. Jag är lite smått stolt måste jag erkänna.


3. Kalender i mobilen
Om inte denna underbara uppfinning skulle ha konstruerats hade troligen inte jag kunnat leva ordentligt. Jag älskar alarm och påminnelser.


Dagens Buuuuu: Fan vad jag stör mig på människor utan humor. Folk som inte kan skoja om sig själva eller ta skämt. Du som känner dig träffad, hämta en spade och gräv dig så långt ner i backen du bara kan och be någon slänga över den jord du grävt upp.



På tal om annat...


... blev jag utsedd till skolans andra största pajas när jag tog studenten. Igår upptäckte jag att det stod just "Pajas" på mina första skor i livet. Märkligt.


... pokerfilmen Rounders är sjukt bra. 


... kan inte jag se en film utan att somna.


... missade jag förra veckan Idol. Pust.


... heja Bengt Andersson på fotbollsgalan. Diggar Tobbe Hyséns sätt att reagera.


... kan fotbollsgalans skämt vara de tråkigaste och torraste i världen.


... lär man sig något nytt varje dag, det har min mellanstadielärare Lena Franzén lärt mig.


... ser jag framemot nästa truckförarlektion. Förra gången hade vi teori, denna vecka lovade Kaj praktik.


... har jag tappat bort mitt armband för sjuttonde gången. Den som ser ett silvrigt armband får gärna höra av sig till mig. En liten hittelön tillkommer den som finner smycket. Tack på förhand!


Dagens låt: Rihanna feat. Neyo - Hate That I Love You


Till vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses...


// Joelano


Kommentarer
Postat av: störste pajasen

du glömde nämmna vilen grymm kär som var störst pajas!!!!!

2007-11-14 @ 12:42:28
Postat av: Joel

Haha, han vågar inte ens skriva under med sitt namn, men visst jag ska berätta. Han heter Fredrik "KD" Söderberg och gillar att brödda.

2007-11-14 @ 16:28:02
Postat av: Hasse

Jag skulle precis fråga vem den största var. Men nu vet jag.
Billy, du vet väl att fotbollsgalan är ett enda stort okontrollerat barnkalas?

2007-11-14 @ 18:12:36
Postat av: Joel

Hasse// Yes I know, men ändå kollar man alltid på det. På ett sätt är det kul, på ett annat inte.

2007-11-14 @ 19:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback