En sak ska ni veta...

 ....innan varje inlägg funderar jag minst tio minuter över hur jag ska inleda texten. Så nu vet ni det och jag kom snabbt och smidigt igång med skrivandet.


Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man åker hem. Tråkigt. Snart är det ny viktig månad och Mariedal cup i Borås väntar. Ska förhoppningsvis bli bra skoj. Hört på omvägar att blind dates i Boråstrakterna är något alldeles extra...


Jobbet rullar på som bara den. Jag känner mig numera som en av de mer rutinerade på företaget och det lär inte dröja länge innan de vill ha upp mig på kontoret. Mina kära träpinnar sköter jag som små barn, eller som pizzabagaren behandlar sin deg.

För tillfället håller jag på att uppgradera min status på H-fönstret. Numera går jag trucklektioner hos Kaj på fredagar. Att köra truck är alla arbetares dröm och så även min. Förra veckan lärde Kaj mig gas och broms. Dessutom förstod jag ganska snabbt att lastbilsförare inte är mycket att hänga i granen. Jag är bra nyfiken vad händer på fredag och nästa lektion. Längtar!



Heta listan (utan placeringar):


Simon Bank:

Sportbladets och Sveriges i särklass bästa krönikör. Läser nästan alla hans texter och inspireras mycket av hans förmåga att analysera matcher, samtidigt som han ofta skriver med humor. Min förebild när det handlar om att texta.


The Eagles: Mitt favoritband Eagles har i dagarna släppt nytt och efterlängtat album. 20 nya spår väntar mina öron och första låten jag fastnade för var "How Long" och det svänger som vanligt när det handlar om Eagles. Många har säkert hört deras kanske kändaste låt Hotel California, men ni ska höra "Take It Easy".


Tack farsan för att du lärde mig lyssna på Eagles. Då och då är du faktiskt bra att ha.


Snoooz: Att snooooza på morgonen kan vara det skönaste som finns. Jag har länge trott att vakna och sedan somna om inte kan vara helt bra, men nu vet jag. I början på veckan hörde jag på radion där en sömnexpert uttalade sig om att snoooza snarare bara är bra och att det inte alls finns några som helst nackdelar.


Imorgon ska jag fira med att sätta klockan på 05.00 och snooza till klockan 06.00. Länge leve Snoz!



Musik är bra underbart ibland. Lyssna och njut!

Min aktuella spelningslista:
1. Eskobar (feat Heather Nova) - Someone New

2. The Dora Steins - Stay (You Don't Have To Go Yet)

3. Oh Laura - It Ain't Enough

4. The Hives - Tick Tick Boom

5. Ken - 2000-talet

6. Blur - Country House

7. The Gossip - Listen Up

På tal om annat...


... kan jag inte minnas när jag senast var ledig mer än två hela dagar på raken.


... längtar jag till juletider, då har alla på H-fönster en mini semester på minst tio dagar. Inte fel.


... den gamle tigern Brynäs ser ut att ha vaknat. Pass upp ni där uppe i tabellen.


... grattis IFK Göteborg till SM-guldet. Kul när satsning på unga spelare och långsiktighet ger resultat.


... har aldrig mitt rum varit finare än vad det är för tillfället.


... underbart att Janne Bladh stannar som materialare.


... påstår vår målis Martin Brun att man tömmer blåsan mer om man sitter ner. Sant eller falskt?


... mamma Gunillas favoritfärg är blå.


Dagens låt: Moneybrother - Magic Moments


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses snyggingar.


// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Sju låtar på listan och ändå ingen Pop-Tones. Skandal!

2007-11-01 @ 08:27:51
Postat av: Peter

Joel ! snackar du med snygg Anders så kanske vi kan ta en köpp idag ?

2007-11-01 @ 08:34:04
Postat av: Hasse

Den beryktade Nisse i Bläsen gör numera celebra besök även på min blogg. Spännande!

Vad gäller din lista Joel, blir jag glad - Blurs 90-dängor går aldrig av för hackor, men vad gäller Eskobars utkörda NRJ-krafs och Ken som inte förstått att det heter [tjugohundra]-talet blir man bara trött. Vad hände förresten med Siw Malmkvist och Lasse Dahlquist på din playlist?

Postat av: Lena-Maria

Hallå fellow snoozare! Nu när jag är skadad och allt har jag tagit mig tid (äh jag måste inte ens ta mig tid) till att kolla igenom alla youtubevideos. Haha, Blur's Country House var en gött cool musikvideo men bäst är The Hives - tick tick boom. Ken kommer jag aldrig palla, han är störd i ballen (får jag säga så?). Haha! Avslutningsvis får du, truckförarn, ha det så bra och eventuellt lägga ut en bild på hur fint ditt rum är, för jag kan inte riktigt föreställa mig!
Vi ses när vi ses...

2007-11-11 @ 18:19:42
URL: http://alittlebitofshh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback