Ett inlägg om att vara snäll och hjälpsam

Det är med stolthet och glädje jag möts av meddelandet. Min syssling Sebastian Larsson har blivit uttagen i den svenska A-landslagstruppen. Jag har aldrig träffat honom, trots att han varje sommar är i Brodalen. Förhoppningsvis blir det ändring på det till nästa sommar. Hur som helst, fantastiskt kul att han får chansen i landslaget, det är han värd!


image57

Läs Aftonbladets artikel om Sebastian här 


Idag skänkte jag 50 kronor till bröstcancerfonden och känner mig genast som en bättre människa.


Gör det du med! Skänk 50 kronor här!


Jag tror varken på Gud eller någon religion. Däremot tror jag på min egna lilla lära som heter: Snällhet och hjälpsamhet.


Jag är övertygad om att vara snäll och hjälpsam lönar sig i längden. Om man till exempel gör en tjänst åt någon, så får man tillbaka den tjänsten på något annat sätt. Jag tror till och med att man får tillbaka mer än vad man själv hjälpt till med.


Precis som Kristendomen eller vilken annan religion som helst, vet man inte om sina ritualer, tankar och troende hjälper, men en sak är säker. Jag tror att snällhet och hjälpsamhet lönar sig.


På lördag ska jag på klassfest. Var inte längesedan vi tog studenten, men ändå så saknar vi varandra. Ska bli riktigt kul att träffa Hartvig, Lasse, Rödström, Håkan, Micke, Elin och alla man inte pratat med så mycket på sistone. Gissar på att det bli en del snack om balen, studenten och Bulgarien.



Dagens låt är tillägnad SnyggAnders. Cuppy Cake Song

:


Till vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses...


//Joel


Kommentarer
Postat av: Hasse

Äh, syssling är bara ett uttryck men lite nonchalant slänger sig med när man inte vet bättre. I själva verket är det bara så att Bissen Larssons farfars far har tältat i din trädgård förrförra seklet.

Postat av: Nisse i Bläsen

Är Larssons släktskap på Bertil Augustssons sida, eller är den på pappa Ulfs? Är det på det senaste borde ju fotbollsproffset i så fall ha blivit en hyfsad hockeyspelare istället!

2007-10-09 @ 10:08:11
Postat av: Joel

Har du släktforskat? Släkten med Sebastian är på pappas sida. Han var dock en världelös hockeyspelare med igenimmade glasögon på sne...

Som tur är valde Sebastian fotbollen och inte hockeyn...

2007-10-10 @ 20:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback