Fullt upp!

Så, nu är jag tillbaka framför datorn och tangenterna går lika fort som Kulas säsong 2007. I morse var det minusgrader! Värm chokladen, ta på dig mössan och snurra in dig i ett gott täcke, samtidigt som du läser kvällens rader om en fullspäckad helg, veckans lista, en dag på H-fönstret och mycket mycket mer. Känn dig varmt välkommen!

  

I helgen träffade jag min allra bästa kompis Daniel och hans dama Lena, som var på besök hemma hos mig. Daniel som heter Jönsson i efternamn, har under hela sitt liv bott i Brastad, men sedan två år tillbaka håller hus i Västerås. Vi försöker träffas så ofta det bara går och det är alltid lika kul att hitta på saker med den grabben. Jönsas blogg.


Hans dama Lena är också värd några meningar. En Facebooknörd/Marinbiolog/Backpacker som gillar smilisar på MSN. En riktigt go tjej med glimten i ögat. DOCK har hon en otroligt ful Trollhättedialekt... Lenas blogg.


I lördags var det klassfest. Enormt kul att träffa de tiotal som kom och vi hade som väntat kul. Alla var sig lika. Sjöberg var magiskt rolig, Elin goa sätt hade inte försvunnit och Lasse blev lika full som vanligt. Tack EK3b för en riktigt livad kväll.


Nästa klassfest runt jul skulle tydligen blondinerna Räkan och Väggen hålla i. Ska bli kul och se hur det går. Men de ska väl åka till Norge och se IFK Göteborg möta Rosenborg i Royal League.



Veckans lista:

  

1. Ljungskile.

Har i och med helgens seger borta mot Öster sju poäng ner till jagande Häcken med tre omgångar kvar att spela. Vinst på lördag och LSK spelar i Allsvenskan 2007. TV4 direktsänder lördagens hemmamatch mot Falkenberg i Tipsextra. Vi tar dom med traktorn!


2. Björn Gustavsson.

I söndags såg jag för en gångs skull Parlamentet och vilket lyckodrag. En 20-årig göteborgare vid namn Björn Gustavsson gjorde debut i det blå partiet och vilken sådan! Jäklar vad rolig han var! Så underhållande att han platsar på veckans lista.


3. Moset på Mona Lisa.

Gött mos i Dingle brukar man säga, men på Mona Lisa i Uddevalla görs världens godaste mos.


Veckans Buuuuu:

Då var det dags att leta fram mössan, vantarna och långkalsongerna. I morse hade jag frost på bilrutan. Usch o fy.



Har nu jobbat på H-fönstret i en och en halv månad och rutinerna har börjat sätta sig. Tänkte berätta om hur en dag på min arbetsplats allt som oftast brukar se ut.


05.15-06.00: Snooooozar.

06.00-06.45: Gör mig i ordning, samåker till arbetet med Sjöberg och Wille.

06.45-09.00: Jobbar i sömnen och lyssnar på Rix MorronZoo.

09.00-09.15: Äter torra mackor till frukost.

09.15-11.00: Arbetar, snackar med Sjöberg, och spikar fel.

11.00-11.12: Vila/rast.

11.12-12.30: Det passet som går fortast på dagen. Magen längtar efter mat!

12.30-13.00: Välförtjänt föda till en utarbetad Joel. Skitsnack med Simon, Hula, Wille, Sjöberg och Fredde.

13.00-14.30: Lyssnar på Christer i P3. Riktigt bra radioprogram

14.30-14.42: Dricker te/kaffe eller Cola.

14.42-16.00: Tittar på klockan varannan minut och bara drömmer om att få stämpla ut för dagen.


Rix MorronZoo förgyller min morgon varje dag. Roger, Titti och Gert är bra roliga att höra på. Gött att få sig några sköna skratt på morgonen så man piggnar till. Nedan kan ni se ett litet klipp på mina morgonhjältar.

Roger, Titta och Gert Fylking

På tal om annat...

  

... ja Räkan du ska få dina pengar och grattis IFK till en mycket bra säsong!


... är det gött att inomhusfotbollen dragit igång.


... måste jag ladda ner de nya Prison Break avsnitten som kommit.


... är SvenskaFans fotbollstalkshow Eurotalk kategorins överlägset bästa. Med gäster som Niva, Hussfellt, Birro kan det bara bli extremt intressant. Som pricken över i:et leds programmet av den underbare David Fjäll.

  

... lyssna på detta. Rysningar!


... och detta.


... har det kommit ut flera bra album på sistone. Lars Winnerbäck, James Blunt, Moneybrother och Timo Räisänen har alla släppt nya plattor. Det ska lyssnas musik framöver kan jag lova.


... vill jag tacka Filip Bergman för att han fixade min data i helgen. 1000 tack kompis!


... har jag hittills haft 16 påminnelser på min mobil idag. Jag e nöjd.


Tänkte bjuda på en rolig video som jag kom att tänka på här om dagen.

Humor på hög nivå.



Dagens låt: James Blunt - Give Me Some Love


  

Tills vi ses, ha det bäst! Vi ses när vi ses...

//Joelano


Kommentarer
Postat av: Räkan

Haha Hansson du är för go du.

De klart att ja å Väggen fixar en klassfest om som sagt inget kommer i vägen.

Minusgrader hemma säger du....fy fan va jag längtar hem.

Du tog ja Sernemo i duellen eller?

2007-10-10 @ 16:42:31
Postat av: Joel

Rykten säger att det blev ännu en förlust mot en Slättentränare. Vill du ha lättare motstånd på lördag?

E du inte hemma? Är du i Turkland?

2007-10-10 @ 20:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback