Hej tomtegubbar...

... slå i glasen och låt oss lustiga vara... Ja idag om exactly två månader bankar tomten på dörren. Redan på lördag vrider vi tillbaka klockan en timme och går över till vintertid. Allt blir dunkelt och svart, men förhoppningsvis lyser dagens ord lika klart som stjärnorna i vintermörkret. 

  

Från väder, tid och ceremonier till något häftigare som pang, boom, Crash! Jag har varit med om en del smällar på sistone. I helgen lyckades jag med bedriften att krocka med ett rådjur, men som tur var gick allt bra med rådjuret, bilen och lilla jag.


I måndags på jobbet stod jag vid bandsågen med mina kära träbitar. Plötsligt sa det pang och det så högt att det pep i örat resten av dagen. Sågbladet gick tydligen sönder och det hördes rejält kan jag lova. Jäklar vad rädd jag blev.


Den sista men hårdaste smällen delades ut i söndags. Den träffade rätt mellan bena på Öster, Landskrona och Örgryte. Klubbar med avsevärt mycket större ekonomi än lilla Ljungskile. Ändå är det LSK som spelar i Allsvenskan nästa år och det gör man hur välförtjänt som helst.


På tal om annat...

  

... är det snart dags att ta fram min fina rattmuff.


... har jag fått förlängt till den 11 januari på H-fönstret.


... funderar jag på kavaj och slips till LFF:s årsfest.



Veckans lista:


1. Ljungskile

I söndags åkte Erik och jag de 35 milen ner till Landskrona för att heja fram vårat kära Ljungskile. I halvlek såg det mycket dystert ut, men efter 90 minuter stod det klart att LSK spelar i Allsvenskan 2008. Så jäkla skönt och kul att få se Ljungskile möta lag som AIK, IFK, Elfsborg och till och med Kalmar. Och nej, det var inte jag som tog Edwin Phiris matchtröja efter slutsignalen. LSK är äntligen tillbaka!

Firandet:


2. Måndagar

Går av någon märklig anledning alltid förbannat fort.


3. Lön

Den 25:e smäller det, som Magnus Uggla sjunger. Lön är alltid lika välkommet.


Veckans Buuuu: Brynäs

Jag har blivit mindre och mindre intresserad av hockey med åren, men Brynäs kommer för alltid vara laget i hjärtat. Men vad händer nu? Sist i tabellen, Boork sparkad och 5-1 torsk mot Frölunda senast. Come on you fucking Brynäs!


 

Jag missade Parlamentet i söndags, men som tur är finns YouTube. Njut av 20-årige Björn Gustavsson, min nya idol.

.

Tills vi höres, ha det gött! Vi ses när vi ses.

//Joelano


Kommentarer
Postat av: Hasse

Är han bara 20 år? Starkt jobbat iaf att inte fega ut på plumpa snuskskämt. Mer finess i Parlamentet!

Postat av: Hasse igen

Jag vill höra allt om Carizma!

2007-10-28 @ 12:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback