Måndagar...

... är aldrig något man längtar till, men en sak är säker. Av någon anledning går de alltid förbannat fort. Och just det, idag är oktober och en ny viktig månad väntar...


Årets säsong slutade igår, men jag ser redan fram emot nästa. Den känns verkligen hyperintressant. Jag tror och hoppas att LFF får ett mycket slagkraftigt lag till nästa säsong. Tränarna stannar och bygger vidare på sina idéer, få verkar lämna och några duktiga spelare ryktas in. Jag tror stenhårt på Lysekils FF 2008.


Det finns framförallt tre anledningar till varför jag inte uppdaterat bloggen på länge.

  1. Min data har drabbats av något anfall. Den gör inte det jag säger till den och Internet krånglar hela tiden.
  2. Tiden har varit knapp.
  3. Joel har varit lat.

Man brukar snacka om kärlek vid första ögonkastet. Första gången jag hörde och såg Amanda Jensen blev jag lite småkär. Jäklar vilken magiskt skön röst den tösa har! Hon sjunger nästan som en annan. Min favorit i årets Idol. Grrr..

.

Det sägs att svenska folket attraheras av listor. Personligen tilltalar det mig inget särskilt, men vad gör man inte för sina läsare, med andra ord svenska folket.


Veckans heta lista:
1.YouTube

Tacka Gud för de som grundade YouTube. Bö.... bra sida.

2. Ljungskile

Ligger man tvåa i Superettan med fyra omgångar kvar, så stannar man givetvis kvar på min heta lista. Självklart hamnar man precis som i tabellen på andra plats. 


3. H&M.
Har SÅ mycket underskattade kläder. Mina fem senast inhandlade plagg kommer just från H&M.


Veckans Buuuuu:

Experten Räkan... nää skoja. Han vann trotsallt över Peter "Morris" Isaksson och slapp krypa.


Veckans riktiga "Buuuuu", är att jag stör mig på att soppåsarna i köket aldrig sitter på samma sida när man öppnar. Jag tycker det är dags för en folkomröstning om vilken sida de ska sitta på, så man slipper öppna två gånger. För jag väljer alltid fel och det stör mig varje gång. We got a very big problem att lösa...



På tal om annat...


... såg jag en älg för några dagar sedan. På något sätt känns älgar overkliga, kanske är för att man ser dem så sällan?


... ett stort grattis till både SAIS herrar och damer som båda vann sina serier. Starkt och framförallt riktigt kul.


... önskar jag att Janne "Piff" Bladh stannar kvar som materialare även nästa år.


...  längtar jag till inomhusfotboll. Fart, fläkt och många mål. Me Like.


...  hoppas inte för många tog illa upp av mitt förra inlägg. Själv tycker jag det var rätt kul på sig egna lilla sätt.


...  ska jag klippa mig på onsdag. Det behövs tas bort några pinnar från kråkboet.


... ser jag framemot LFF:s årsfest.


... är Messi världens bästa spelare för tillfället. Säger bara 20 år och ett stort WOW.


...  ökar antalet besökare på min blogg lavinartat. 1000 tack för att ni tar er tid och läsa!


Dagens låt: 4 Non Blondes - What's Up


Till vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses...


// Joel


Kommentarer
Postat av: Hasse

Ja, vad säger man om dagens låt? Det är en modern klassiker!
Vad gäller det där med världens bästa fotbollsspelare, så tror jag att du har tagit fel på namn. Den som är 20 år och bäst beskrivs med ordet "WOW" heter Francesc Fabregas och spelar i Arsenal. Den där Messi du pratar om är en medioker pes som gnager bänk i Barca. Bäst du ändrar, folk kan förstå fel.

Postat av: Nisse i Bläsen

Den som inte har hört "The ballad of Standard Selection" med Pop-Tones, årgång -65, vet inte vad musik är för något. Tänk när det bandet spelade upp låten i Sjöbols Folkets hus, då fick man ståpäls...
50-talets Messi, det var nog Bertil Augustsson i Sjöbols AIK det... Messi och Fabregas, släng Er i väggen!

2007-10-02 @ 12:06:44
Postat av: Joel

Hasse// Jag har skaffat en skiva från 96 med Carizma, SÅ bra och jag längtar mer och mer till årsfesten.
Nisse// Om Bertil Augustsson (min morfar) var 50-talets Messi, så har jag tydligen något att brås på :)

2007-10-02 @ 16:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback