Mot helgen!

De senaste veckorna har av någon anledning gått magiskt fort. Tiden bara svischar iväg och man kan inget göra för att stoppa eländet. Men något som är tummen upp är att det snart är helg. Smaskens till sista klicken.


Stora delar av vardagarna håller jag till på H-fönstret. Min arbetsplats börjar mer och mer forma sig till en ungdomsgård. Senast att ansluta till skaran unga-arbetare-på-H-fönstret är Väggen. Måste erkänna att jag saknat hans så söta ankröv. Sprutt sprutt.


I måndags var jag i Göteborg och såg på Frölunda - Färjestad med min kära kompis Fredrik. Körde själv ner till den stora staden och denna gång slapp jag köra på trottoarer och mot enkelriktat. Matchen som slutade 5-0 till Indianerna såg jag från rad 3, eftersom vi var äckligt sena med att beställa biljetter. Det hela ledde till att jag fick se halva matchen från jumbotronen eftersom man bara kunde se när spelet var på andra sidan.


För ungefär en timme sedan skaffade jag det beroendeframkallande och omtalade Facebook. Jag vill inte hamna i Facebookträsket som alla andra.


Veckans lista:


1. Prison Break

Nästa vecka startar säsong tre av världens bästa serie. Prison Break kan ingen tycka dåligt om. Jäklar vad jag har längtat efter de nya avsnitten. Scofield, Link the Zink o T-Bag kommer förgylla mina veckor framöver.


2. Du gamla du fria

Sveriges nationalsång är faktiskt riktigt mäktig. Kanske inte om man sjunger den själv hemma i duschen, men när man står upp och framför den tillsammans med 12 000 personer. En fin hockeytradition som ger ståpäls.


3. Motorväg

När jag var liten tog det nästan två timmar att åka till Göteborg. Idag tar det en dryg timme. Sånt ska prisas!


Veckans Buuuu:

Idol-Amanda Jenssen. Pust, stön, stonk. Hon har genom hela tävlingen varit min givna favorit. Men i de två senaste programmen har hon sugit hårt. Fram med rösten från första audition och skärp dig!


Patrik Bladh är för tillfället på Cypern. Men när du kommer hem ta en titt på det här målet och se och lär. Kanske från det avståndet du ska skjuta för att bollen inte ska gå över? Host.


Hyfsat mål

image59
Ett underbart kort på vår kära Bladh. Hoppas han njuter lika mycket på Cypern.

  

Respekt:

Ger jag till hockeyspelaren Chris Chelios.


Jag har visst några år kvar som fotbollsspelare...



Allt var upplagt för Ljungskilefest. TV4 var där, hemmaplan och ledning med 1-0 i 83 minuter. Då gjorde Falkenberg 1-1 på lagets enda skott på mål. Nu tror jag det blir riktigt tufft för LSK och 50/50 om de klarar att nå Allsvenskan. På söndag ska jag troligen ner till Skåne och se dem möta Landskrona. En mycket tuff uppgift.

  

Intresseklubben antecknar

Visste du att... Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna.


Visste du att... På japanska uttalas orden för fyra och död på precis samma sätt. Detsamma gäller för orden för nio och smärta. Därför har inga hotellrum i Japan nummer 4 eller nummer 9.


Visste du att... Människan har i genomsnitt arton skönhetsfläckar på kroppen, jag  Joel har bara 60 stycken på ryggen!


Visste du att... Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.


Visste du att... Elefanterna är det enda djur som inte kan hoppa.


Visste du att... Människor och delfiner är de enda djur som har sex för nöjes skull.



Dagens låt: Charles and Eddie - Would I Lie To You



Ikväll blir det sen inneträning, men innan ska jag draga till Luna Café för en bit mat och en kopp kaffe. Mysigt värre som syster Isabel hade sagt.


Till vi ses, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

  

Till sist: Ring mig på 0734003454 när du lyckats slicka dig på armbågen.


// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Hur gör man när man slikar?

2007-10-19 @ 08:08:08
Postat av: Jönsson

Du har fel angående att elefanten skulle vara det ända djur som inte kan hoppa. Kan daggmsaken hoppa tex? Däremot är det möjligt och troligt att det är det ända däggdjur som inte kan hoppa...

2007-10-23 @ 20:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback