Joel, du är en stjärna!

Ååå älskade fredag, du är alltid lika välkommen. Någon som också är välkommen är lillsyrran Isabel som idag kom hem från en vecka i Grekland. Hon ser ut som en brun och go Maraboukaka. Till sin underbara storebror hade hon handlat med sig följande smått och gått.


image55


Isabels kommentar:
 - Jag var bara tvungen att köpa den. Gubben är SÅ mycket du Joel. Jag? Nu har hon gjort det igen. Blandat ihop mig och Hula.


Idag är det fyra veckor sedan jag började på H-fönster. Jäklar, tiden har gått fort och det har faktiskt inte varit så segt och tråkigt som jag trodde på förhand. På tal om H-fönster kommer jag osökt in på...


Dagens varför: På morgonen när jag arbetar flitigt lyssnar jag ofta på RixFM med Roger, Titti och Gert Fylking. Ett rätt roligt program faktiskt, trots att de spelar samma låtar 17 gånger varje morron. Men nu till saken och funderingen.


När de meddelar programmets sändningstid säger de "från arla till tio" och jag förstår verkligen nada. Vad menas med "arla"? Att mjölken kommer vid den tidpunkten? Den som vet får gärna kommentera och berätta svaret.


I omklädningsrummet hör lagkamraterna mig sjunga. Senast igår efter träningen sa Soda. "Jag skulle vilja se dig i Idol". Sanningen är den att jag redan varit med på en Idolaudition. I vintras på en klassfest hemma hos Martin Rödström greppade jag mikrofonen och gjorde mitt yttersta.


Detta är material som bara kan ses av mina kära läsare. Här är auditionen som TV klippte bort. Enjoy!


Så här lät domen från juryn efter mitt framträdande:


Daniel Breitholtz: Du, Joel, är en underhållare av högsta klass med underbara höftrörelser som yttersta kvalité. Du är helt fantastiskt, på riktigt.


Peter Swartling: Det enda jag stör mig på är ditt dåliga uttal. Men du har "det", exakt vad vi söker. Du knäcker verkligen den här låten Joel och gör om den till din alldeles egna. Du är en stjärna.


Kishti Tomita: Du har lite problem i din röst under de höga partierna, men det ska jag kunna fixa till. Men det spelar ingen roll när dina höftmoves får mig att drömma tillbaka till Elvis glansdagar. Hallelujah moment!


Trevlig helg allesammans!


// Joel

Kommentarer
Postat av: Eriko

Det är så det tåras i ögonen när man ser det här klippet igen, måste väl vara ett av dom mest sedda på hela youtube?

2007-09-22 @ 10:56:10
Postat av: Hasse

Det var ett sannerligen trefvligt inlägg idag, Billy. Vad gäller filmen tycker jag att du visar dig från din rätta sida. Sådär höll jag också på, när jag gick på högstadiet.

2007-09-22 @ 20:18:11
Postat av: Joel

Min Idolaudition ligger inte helt oväntat på YouTubes "mest sedda" sida. Skivbolagen står redan på kö...

2007-09-23 @ 13:45:27
Postat av: Magnus

Stara band med Erik Brunstörm och Johan Kyllenstierna.

2007-09-23 @ 18:15:47
Postat av: Nisse i Bläsen

Visst tåras ögonen när man ser klippet, men av artighet och empati berättar jag inte varför...

2007-09-25 @ 16:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback