Världsförälder - Tänkvärt.

Jag kan blogga när jag vill, jag spelar fotboll, har flickvän, har kompisar, har en bra familj, mår allmänt bra och har tak över huvudet. Med andra ord har jag det fantastiskt bra, tyvärr är det inte alla som har det.

I början av veckan blev jag minst sagt tagen när jag hörde på radion om något som kallades för "Världsförälder". Tyckte det lät spännande, så när jag kom hem klickade jag mig in på http://www.unicef.se/ och kollade upp saken.


Nu idag den 30 april 2008 kan jag faktiskt kalla mej för Världsförälder. Är glad att kunna bidra med 100 kronor i månaden och dra mitt strå till stacken för världens barn.


image89

Att vara Världsförälder innebär:

Som Världsförälder skänker du pengar varje månad via autogiro - inte bara till ett enskilt barn utan till alla de barn som mest behöver din hjälp. Det innebär att du är med och kämpar vid de utsatta barnens sida varje dag, året runt. Varje dag gör dina pengar skillnad.


Du är med barnen vid katastrofer och du är med dem när de behöver hjälp med det mest grundläggande och livsavgörande under sin uppväxt. Som till exempel att få rent vatten, vaccin mot dödliga sjukdomar och möjlighet att gå i skolan.


Exempel på vad dina pengar räcker till

Ger du 100 kr i månaden under ett år räcker det t ex till:

  • att vaccinera 6 barn mot de 6 vanligaste dödliga barnsjukdomarna, eller
  • att låta 4 flickor gå i skolan under ett helt år, eller
  • att utbilda 22 ungdomsledare i hur man skyddar sig mot hiv/aids.



Tycker du att det där med Världsförälder låter som en bra idé, klicka här. Om du vill skänka eller på annat sätt stödja Unicef, klicka här.


På torsdag kl 20.00 tycker jag du ska slå på TV4. Då sänds "Humorgalan - för varenda unge".


Gör som jag, bli Världsförälder!

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback