The 4th of july, Ullevi, Gothenburg - ett minne för livet

Detta är ett inlägg som jag skrev för över en månad sedan, men jag har velat spara det tills tider då det är dåligt med material. Och det är sådana tider just nu, så därför bjuder jag på en tillbackablick från sommaren som säkerligen kommer vara ett minne för livet.  


Jag hade precis tränat klart och satt mej ner framför TV:n för att titta på sporten. Imorgon skulle bli en "vanlig" fredag och bara en av alla dagar i mitt liv. Visserligen var det sista arbetsdagen innan semestern och visst det skulle bli skönt med lite ledighet, men annars inget särskilt.


Då smyger Elins pappa Claes in i TV rummet och undrade vad jag hade för mej imorgon fredag.


- Ne inget speciellt, svarade jag och undrade nyfiket vad han hade för tankar.

- Det är nämligen så att jag har en biljett över till Bruce Springsteen imorgon kväll, det är inte så att du vill hänga på?


Min första tanke var: Joel på fucking Bruce? Ne det hinner jag inte, jag har ju match dagen efter mot Kungshamn och hur ska jag ta mej hem efter konserten?


Men efter några sekunders snabbt tänkande kom jag på att Fylking, Räkan, Väggen, Fredde, Hula och Matte också skulle ner och se konserten. Jag ringde Räkan snabbt och hörde om det var okej att åka med till Götet och hem.


- Jajjemän inga problem, jag har en plats kvar i min bil, sa Räkan.


Jag sa Ja till biljetten från Claes och tackade så hemskt mycket för att han frågat just mej.


Om mindre än ett dygn skulle jag vara på ett fullsatt Ullevi och se på Bossen. Wow!


The 4th of july, Ullevi, Gothenburg.

Semester och perfekt väder, förutsättningarna var precis så bra som jag hoppades. Vid åttatiden gick jag in på Ullevi tillsammans med Claes och hans två kompisar. Exakt klockan 21.00 drog han igång och då lät det så här...


Min favorit Hungry Heart...



En helt fantastiskt kväll, något annat kan jag inte säga.


The 4th of july, Ullevi, Gothenburg - ett minne för livet.



Kommentarer
Postat av: Hasse

Atlantic city och Badlands var ju iofs lite mer svårknäckta. Men Hungry heart helt ok! Synd dock att man inte var där dagen efter, var ju tydligen snäppet vassare då!

2008-08-21 @ 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback