Vardag igen

Hej gött folk, hoppas min mobilblogg funkade bra medan jag var på Putte i Parken. Det är faktiskt jäkligt skönt att kunna vara borta och ändå kunna skriva några rader. I måndags började jobbet på H-fönstret igen och semestern är över för i år. Under min sommarledighet har min sida varit lite annorlunda, men nu är det vardag igen så "På tal om annat" och "Veckans prispall" är tillbaka i vanlig ordning. Känn dej varmt välkommen!


Som sagt vardagen är tillbaka. Tidiga morgnar med juice och macka, arbete, stress, träna fotboll, lite sömn är nu verkligheten. Saken är att jag gillar att ha mycket att göra, så jag ska inte klaga. Men visst hade man hellre haft ledigt ett par veckor till.


Sedan jag tog studenten förra året har jag varken sett mina kläder, mössa eller mitt betyg. Det har varit poff borta. Men idag fick jag reda på att farmor Ulla hade allt det hemma hos sej, så jag åkte upp till henne och hämtade grejerna. I byxfickorna låg mina utmärkta betyg sönderknycklade och i mössan stod ett och annat roligt från Bulgarienresan.



Bara MVG rakt igenom...

EK3b!


Veckans prispall



Guld:
Min semester

Allra högst upp på prispallen med en guldmedalj kring halsen hamnar sommarens helt underbara semester. Massa konserter, Stockholm, Putte i Parken som höjdpunkter, ja det hände mycket roligt. Vad som jag dock tyckte var allra skönast var att ta det lugnt emellanåt, att inte behöva tänka på något. Tror faktiskt att jag hade max tio påminnelser totalt under mina fyra veckor. Nu får man vänta till jul för lite ledighet.


Silver: Snart Premier League

Om tio dagar smäller det rejält borta i England, då startat världens bästa liga Premier League. Jag längtar så sjukt mycket efter denna helg, ska bli så otroligt kul att se lite passion, närkamper och bra spel igen. Under sommaren har man fått nöja sej med Allsvenskan, men det har varit lite som att åka Nyckelpiggan på Liseberg istället för den stora mäktiga Balder.


Och ja, Liverpool kommer att vara borta från mästartiteln vid jul, i år igen.


LÖRDAG 16 AUG
13.45 Arsenal-West Bromwich, Canal+ Sport 1
16.00 Bolton-Stoke, Canal+ Sport 1
16.00 Everton-Blackburn, Canal+ Sport 2
16.00 Hull-Fulham, Canal+ Sport Extra
18.30 Sunderland-Liverpool, Canal+ Sport 1
20.30 Aston Villa-Manchester City (eftersändning)

SÖNDAG 17 AUG
14.30 Chelsea-Portsmouth
17.00 Manchester Utd-Newcastle


Här har du första omgången i världens bästa fotbollsliga. Ingen match är någon riktig höjdare, men jag hoppas kunna sluka det mesta ändå.


Brons: Skatteåterbäring

Idag när jag tittade på mitt lilla konto blev jag tvungen att rycka lite på mina ögonbryn. Ojsan hoppsan, där var 6000 kronor extra. Jobbigt.



Veckans jumbo: Högklackat

När tjejer ska göra sig extra fina väljer de att ta på sig högklackat. Jag tycker däremot att de blir extra fula tack vare dessa skor. Formen är ful, många tjejer kan inte gå i dem och högklackat är allmänt smaklöst. Snälla tjejer, ta på er allt annat än högklackat framöver.


Till helgen bär det av till Örebrotrakten för bröllop till en i Elins släkt, med andra ord lär det bli lite mer mobilblogg. Har faktiskt aldrig varit på ett giftermål i hela mitt liv, så det ska bli lite intressant. Har precis testat kläderna och det får bli Justin klädseln: chinos, skjorta och väst.

På tal om annat...


... när jag jobbade på LP fick jag lära mej av Hasse Brasse Slasktask att en ingress ska vara på max 40 ord, men det skiter jag i. På min blogg är allt annorlunda. Idag är tex min ingress på fantastiska 76 ord! Hur snyggt som helst!


... stackars Ljungskile. 0-1 i 86:e borta mot AIK och 2-2 borta mot Hammarby med ledning tills matchens sista spark. Surt sa räven, men vi tar Kalmar med traktorn hemma på söndag!


... Robin Söder, say no more. Jo faktiskt. När han var 12 år såg jag honom dominera totalt i Höstrusket i Brastad. Nu exakt nu fem år senare spelar han Champions League kval borta mot Basel, helt sjukt. Sveriges största talang på hur länge?


... förra veckan investerade jag i en handsfree. Att prata i telefon när man kör bil är inte bra.


... på måndag fyller farmor 70 år. Jag har köpt en Allsång på skansen t-shirt, kan bli hur bra som helst!



... festivalen Putte i Parken skulle egentligen heta Pippa i Parken, men fick inte det eftersom det låter lite väl grovt.


Dagens låt: Those Dancing Days - Run Run


Jag drar till Örebro till helgen, följ mej
här via min mobilblogg!

Joels mobilblogg

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kommentarer
Postat av: Hasse Brasse Slasktask

Du är förlåten för ingressen

2008-08-11 @ 09:22:35
Postat av: Nisse i Bläsen

På tidningen Barometern i Kalmar får man sig en under örat om man skriver en ingress på mer än fyra rader!

2008-08-12 @ 09:42:34
Postat av: Joel

Jaså Nisse? Förhoppningsvis blir det LP om några år istället för den där örtidningen i Kalmar...

2008-08-12 @ 14:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback