Min önskelista

Som liten skulle man lära sig att skriva en önskelista, men det har jag varit dålig på genom åren.


Personligen hatar jag att få kläder i julklapp eftersom jag gärna vill vara med att välja ut det själv. Storlekar kan vara fel eller så är så att plagget helt enkelt inte snyggt och sånt är svårt att berätta för den man får klappen av.


Därför har jag oftast önskat mej pengar som tonåring så att jag kan köpa vad jag vill. Lite tråkigt kanske, men bättre det än att få något man blir besviken av.


Till årets julafton får jag riktigt tänka efter vad jag ska önska mej. Det är verkligen svårt. Jag har nämligen allt ;)


Nejdå, men så här ser min önskelista för julaftonen 2008 ut.


1. En resväska

Varje gång jag ska ut och resa får jag alltid fråga Kaj och Pia Olausson om jag får låna deras. Det får jag alltid, det är inga problem, men framöver vill jag ha en egen så jag slipper fråga andra.


2. Lakan som sitter fast

Jag är en av alla dom där som vänder och vrider mej mycket under natten. Det gör att mitt lakan ALDRIG ligger still och är där det ska vara. Sjukt jobbigt, så varje morgon när jag vaknar och ska trycka på snooz-knappen måste jag rätta till mitt lakan.


Det får vara slut på det, nu vill jag ha ett lakan som sitter fast!


3. Två stressbollar
Jag biter på allt och alla. För några månader sedan köpte jag en stressboll att klämma på medan jag sitter vid datorn eller ser på TV. Klart som fan att jag inte kunde låta bli att bita på den heller, så nu har det gått hål på min stressboll. Jag vill ha en ny, eller varför inte två? Så att jag har några på lager...


4. Det svarta spelet

Så heter en bok skriven av Daniel Nyhlén. Verkar grymt bra och spännande. Saken är den att jag egentligen inte borde köpa några böcker för jag vet att jag aldrig kommer hinna att läsa dom.


Men detta kanske är den perfekta boken som man gottar sig i på nästa års semester?


Här är mitt gäng med tidningar som jag fått hem under hösten som jag inte läst en mening av ännu. Totalt är dom 17 stycken. Jäklar vad jag ska läsa under julledigheten.

Dom är några stycken...

5. Den nya världsfotbollen

Ännu en bok. Fan jag blir galen. Skriven av min hjälte Erik Niva på Sportbladet. Den kanske jag kan läsa på semestern 2010?



Förövrigt så har jag själv fått köpt alla de julklappar jag tänkt. Känns bra att inte vara ute i sista stund för en gångs skull!


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Oskar

Erik Niva for the win. Beställde boken häromdagen;)

2008-12-15 @ 22:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback