Februari - ny viktig månad

Det är veckans andra dag och det innebär att jag inte samlat på mig så mycket att skriva om. Men jag ska give it a try och göra mitt bästa. Helgen har varit fin som snus och lugn likt en filbunke. För första gången på bra många helger kunde jag sätta mej ner och bara gäsa, samtidigt som jag såg på Premier League. Hur gött och kul som helst.


I helgen kom jag på ett par intressanta saker.


  1. Om du inte redan visste det, så är godis som allra godast på morgonen.
  2. Lars "Lisa" Wilhelmsson är grymt lik Jack Nicholson, eller om det är tvärtom?

Igår bokade jag biljetter till Mando Diao i Göteborg den 7:e mars. Då blir det åka av i Lisebergshallen med mitt favoritband Mando Diao. Kan bli bra drag...



Eagles är bandet jag växt upp med. Eagles är bandet som får mej att bli glad. Eagles är bandet som jag kan utan och innan. Eagles är bandet som pappa lärt mej att älska. Eagles är favoritbandet som jag troligen aldrig kommer få chansen att se live.


Det sista tar emot att skriva.

"När Eagles kommer till Sverige, då ska vi dit Joel så e det bara, det lovar jag dig" - Pappa, Ulf Hansson


När jag idag slår upp tidningen ser jag till min stora förtvivlan att The Eagles kommer till Sverige och Globen den 29:e mars. Klart som Arne i Höla att den ska vara precis då vi ska till Barcelona, SÅ typiskt. Ska försöka övertala pappa att vi åker till London veckan innan och ser dem där.


På tal om annat...


... har jag aldrig sett en hel bandymatch.


... Hasse Brasse, så påstår jag fortfarande att Veronica Maggio är grymt bra.


... har det inte hänt något med Getzen på över en vecka. Rekord?


... vill jag jobba övertid, så att jag får in lite komptimmar.


... är Gossip Girl fortfarande grymt bra.


... ryck upp er Brynäs!


... Wille: "När vi spelade handboll som uppvärmning snackade Räkan hela tiden om att jag skulle skjuta i... Simonfårhöjd." HAHA!


... går tisdagar segast av veckans alla dagar.


Har återigen fått nys om en underbart bra låt. HUR skön som helst.


Dagens låt: Chris Brown - With You

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


// Joelano

Kommentarer
Postat av: Sanna

ha de bäst du med.

Postat av: Nisse i Bläsen

Det är tufft när man inte har chans att få uppleva favoritbanden live! Själv missade jag Beatles men har sett Paul McCartney en oförglömlig kväll på Ullevi. Några veckor efteråt fick Gyllene Tider och Per Gessle bättre betyg av nära nog samtliga Sveriges musikrecensenter(!) Det tyckte jag var som att jämföra Snoddas med Elvis. Inte f-n va Snoddas en bättre sångare inte.
Däremot fick jag på nära uppleva mitt andra stora favoritband på nära håll, Pop-Tones, och det var när förra seklet var ungt, på 60-talet!
Ha de!

2008-02-06 @ 12:42:11
Postat av: Hasse

Det är tungt det där. Har missat många fina band genom åren, värst är förstås att absoluta favoritbandet, The Clash, aldrig någonsin kommer att kunna återförenas. Legenden Joe Strummer är nämligen död. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Det finns fler bra band!
Vet inte om detta hjälper, men Eagles har ju tydligen planerat en extrakonsert dagen efter.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article1792765.ab

2008-02-08 @ 17:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback