2008 is the Shit!

Sitter just nu hemma och är nervös inför årets första spinningpass. Frågan är inte om jag får kramp, utan när den kommer. Efter fem minuter eller 25? Jag hoppas innerligt att vår duktiga spinningledare Kristina har hand om passen i år igen, så att man kan ha något att titta på. Ska faktiskt bli riktigt skönt att äntligen få trampa igång säsongen...


Nu är det då 2008. Vad händer detta år? Vad har jag för förväntningar? Hmm... jag vet iaf att det är skottår. På tal om skottår känner jag faktiskt en som fyller på denna speciella dag. Tvåtusenåtta ska jag dessutom fylla 20 år, och alla vet ju vad det innebär för en kille i sina bästa år...


Så var man igång med arbetet igen. Det var lite ringrostigt till en början, men jag blev snabbt varm i kläderna. Har på tal om annat också fått fast jobb på H-fönster, eller tillsvidareanställning som det så fint heter nu för tiden.


Ofta i det vanliga vardagslivet brukar jag inledda mina meningar med " Jag tänkte på det", och det har jag gjort ännu en gång. Denna gång har jag tänkt på att jag kan vara världens bästa på att komma samtalsämnen.

Det är ofta så att till exempel är helt tyst runt frukost bordet eller i bilen, så säger jag något och så spinner folk vidare på det i flera minuter. Ja jag vet att jag nästan är för bra, vi tar idolbilderna senare.


I år har jag några nyårslöften. Först och främst ska jag sluta ta mig på ballen under träningarna (kan bli jäkligt svårt, men jag ska göra mitt bästa), jag ska öva upp min vänsteryttersida och dessutom måste jag slipa på mina filmningar. Den senaste på Isenta Cup var tydligen inte så bra eftersom stora delar av publiken började skratta. Jag lovar att vid årets slut göra en utvärdering av mina löften.


Dagens låt är Elin Sigvardssons "Antidote" och det är den bästa låten som gjorts på bra länge.



Till sist vill jag tacka, Bladh, Mats och Skarven för en magiskt rolig hemresa från Isenta Cup, var längesedan jag skrattade så mycket.


Tills vi höres eller synes, ha det bäst!


// Er Joel

Kommentarer
Postat av: Pininfarina Carlsson

En riktigt Feel Good, historia.

Kul annars att Gary Busey Erlandsson redan har haft årets kommentar.

"Jag kan ju för fan inte ens regeln om indirekt frispark. Nu lägger jag skorna på lyktan"

Postat av: Joel

Finns bara ett ord CC - Wow!

2008-01-18 @ 16:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback