En Greklands resumé

Glad sommar allesammans! Nu är det månaden juli och de flesta är lediga och har det allmänt gött, så jag förstår om inte alla hänger framför datorn vid den här tiden. Men till er som troget följer mina texter och rader (även när solen skiner), så kommer här första delen av tre om vad som hänt på sistone i Joel Hanssons lilla liv. 

  

För en dryg vecka sedan kom jag hem till verkligheten. Mellan den 23-30 juni var jag tillsammans med familjen Thunborg på en underbar resa till den lilla ön Skiathos i Grekland. En vecka med grymt god mat, solning, bad och andra avkopplande aktiviteter var otroligt skönt, jag hade faktiskt inte en enda påminnelse på resan! Vädret var exakt lika bra varje dag och de två första nätterna var det nästan äckligt att sova
för då hade vi inte skaffat någon fläkt.

Första dagen gjorde jag en liten snabbvideo på vårt rum och balkong...

 




ooooo
Var tvungen att visa den otroligt goda glassen som jag fick nöjet att äta.

Skiathos är väl inte stället man drar till med polarna och festar och röjer eftersom det inte finns så mycket klubbar, men att åka dit med familjen eller partnern är perfekt. Skiathos är varken stor eller exploaterad som det så fult heter. Ön har väldigt många fina stränder och den lilla staden där det mesta ligger är otroligt mysig med sina trånga gränder.


Under hela veckan där nere så hyrde vi vespor så att vi lätt kunde förflytta oss på ett smidigt och enkelt sätt. Själv har jag aldrig haft moppe som alla andra när de var 15 år, utan detta var första gången som jag skulle köra något liknande en moped och visst det gick bra tills...


Nu ska jag snacka om något jag försökt undvika här på bloggen, nämligen min flickvän Elin och det av en speciell anledning. Missförstå mig inte nu, det är inte så att jag inte gillar den där lilla velan. Saken är den att jag stör mig på killar som hela tiden lägger ut bilder på Internet med sina flickvänner och berättar hur mycket de gillar dom. Jag kan inte sätta fingret på varför jag hatar sånt, men det är väl för att dom gör det exakt hela tiden.


Nu kör jag lite dubbelmoral och gör detsamma som jag egentligen stör mej på, men har man varit ihop med sin dama i ett år så får man berätta det för några iaf. Under veckan nere i Grekland så firade Elin och jag ett år. Känns riktigt bra.


opooo
Här e hon - Elin


ooooo

Hård, hårdare, Joel


På tal om annat i Grekland...


... så läste jag otroligt mycket där nere.


... jävlar vad gött det var med en lamm rätt som kallas Keflaki.


... så förstod jag varför Greklands flagga är blå och vit. 75% av husen är målade i just de färgerna.


... ska det vara billigt när man reser utomlands, men inte i Grekland, där var priserna desamma som här hemma.

På dagen när vi skulle resa hem blev jag tvungen att fråga ut Elin om vad hon tyckte om det hela...




...sedan skulle hon härmas som vanligt och göra detsamma med mej...





Nu glömmer vi Grekland för några sekunder och fokuserar på framtida aktiviteter.


NU: Ska jag lira tennis med Wille.

Ikväll: På bio i Uddevalla med Elin.

Imorgon: En favoritartist vid namn Timo Räisänen lirar på Havsbadet. 

Fredag: Då dragar jag till Strömstad med Wille, Väggen och Fylking och ser på Håkan Hellström och Kent.


Kan redan säga nu att nästa blogg kommer att handla om i fredags när jag var på Bruce Springsteen.


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!


// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback