Kent och Håkan

I fredags bar det planenligt iväg till Strömstad. Håkan Hellström och Kent stod på programmet, inga lättviktare precis inom svensk musik. Förväntningarna var höga när Wille, Väggen, Fylking och jag ställde oss i fin position framför scenen på Strömsvallen.



Väggen, Wille o Fylking.

Först ut i det underbara vädret var Håkan. Senaste gången jag såg honom var för nästan exakt två år sedan på festivalen Peace&Love i Borlänge, så det var ett tag sedan vi sågs. Trots att jag långt ifrån kan alla låtar med HH, så får han en att alltid klappa med att göra showen intressant. För show är det, Håkan vet hur man får igång en publik och underhåller den. Hans röst är absolut inte den bästa, men det kvittar när han är så sjukt grym och taggad på scenen.



Håkan.


HH framför "Känn ingen sorg för mej Göteborg" i Strömstad.

Det bästa Håkan gör i Strömstad är när han framför
Känn ingen sorg för mig Göteborg, Ramlar, Kom igen Lena samt En midsommarnattsdröm.


Så var det dags för dom stora grabbarna, Kent. Eftersom det var första gången jag såg Eskilstunabandet på många år, så hade jag någon förutfattad mening om att de bara skulle stå på scen rätt upp och ner och köra sina folkkära låtar. Och ja, till en början var det precis så, men för varje låt som gick började Jocke Berg hoppa och studsa som rena rama superhjälten.



Kent med Jocke Berg i spetsen.

Kents andra sång var hela kvällens absolut bästa. Låten Socker når höjder som få låtar mäktar med och den är ju bara för underbar från början till slut.

Socker live i Strömstad. Halvdålig kvalité bara...
.


Eftersom jag lyssnat mest på albumet Vapen & Ammunition så saknade jag spår som Pärlor, Elite och Sundance Kid. Men man kan inte få allt här i världen, utan ibland gäller det att vara nöjd också, som pappa hade sagt.


Och nöjd är precis vad jag är efter en kväll med HH och Kent. Personligen tycker jag Håkan var strået vassare än Kent, vet att de andra gubbsen tycker annorlunda, men det beror troligen på att de lyssnat mer på Kent än vad jag gjort och att några av "mina" favoritlåtar med Kent inte spelades.


Slutligen vill jag tacka grabbarna för en riktigt trevlig kväll och hoppas ni hade lika skoj som jag.

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

None


Kommentarer
Postat av: Hasse

Kan Kent vara Sveriges mest överskattade band? KOm in till mig på Sporten nu, Joel

2008-07-15 @ 11:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback