Putte i Parken

Sommaren 2006 var jag iväg på min första festival vid namn Peace&Love i Borlänge. Nu 31 juli - 2 augusti, drygt två år senare är det dags för min andra. Den kallas lite roligt för "Putte i Parken" och ligger i Karlskoga, Värmland.


När jag först hörde om Putte i Parken blev jag lite konfunderad över bara namnet. Vad fan är detta för nytt påhittat, hur kan man döpa en festival till Putte i Parken? När jag dessutom fick reda på vilka artister som skulle komma, blev jag än mer tveksam och trodde att det skulle bli ytterliggare en sommar utan festival. Visst Tensta, Räisänen, Kjellvander, Hästpojken, Hellström, Uggla och Hellström är bra, men jag kände att det var lite för tunt med bra band.


Jag vägde för mot nackdelar i några dagar och kom tillslut fram till att mer än halva grejen är festivallivet med ljummen öl, mygg, lite sömn, tält, ja hela baletten, så jag bestämde mej för att åka.


Och snart är det dags. På torsdag morgon åker jag tillsammans med Tobbe, Marcus, Ida, Olof, Johan, Cissi, Wille och Jeppe mot Karlskoga för Putte i Parken. Kan bli bra drag...


Här kan du läsa om när jag var på festivalen Peace&Love för två år sedan och Putte i Parkens hemsida.


Joel på festival 2006


Putte i Parken

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback