Så startar Sverige i EM

Om bara några timmar är det dags för match, ännu tidigare om några minuter släpps Sveriges startelva. NU släpps min startelva.




Andreas Isaksson: Katastrofsituation i City under säsongen, åtta mål i röva i senaste tävlingsmatchen, men ändå är han Sveriges bästa målvakt. Ett svaghetstecken helt klart att Sverige har en andramålvakt som kastar in bollar i Europas 23:e bästa liga. Med andra ord ska Isak med mästerskapsrutin stå.

Fredrik Stoor: Visst Alexandersson är duktig och lär starta som högerback ikväll, men för mig är Fredrik Stoor exakt den ytterback som vi saknat på sistone. Stor, stark, snabb, bra inlägg, och anfallsvillig. Han har visat att han håller i Champions League med sitt Rosenborg och han var grym i matcherna mot Turkiet och Slovenien. Stor är redo för den stora scenen, ge han chansen bara!

Olof Mellberg: Ytterback i Aston Villa, mittback i landslaget. Före detta kapten och är självskriven i en svensk startelva i EM 2008.

Petter Hansson: Alla hackar på honom och visst har han gjort några mindre bra matcher i den blågula tröjan. Jag tycker dock att han det senaste året varit helt kanon i landslaget och hoppas han startar. Majstorovic har fått en del chanser bredvid Mellberg det senaste, men jag känner mig mycket lugnare framför TV:n när låset Mellberg och Hansson spelar tillsammans.

Micke Nilsson: Dorsin och en vänsterfot? Nej tack. Själv väljer jag passningskickliga, coola, stabile Nilsson som fungerat helt okej trots att han hellre spelar till höger. Detta tycker jag är Sveriges svaga länk och oj vad man saknar Erik Edman.

Sebastian Larsson: Självklart ska sysslingen starta och det säger jag inte bara för att Sebastian är min släkting. Tjena vad han har slagit igenom i år. Sveriges Beckham har en spanjors passningsfötter, en engelsmans fighting spirit och ett svenskt hjärta. Jag älskar spelare som Larsson som skäller på domare och lagkamrater, slår fasta som en Gud och har boll i sig. Stoor och Larsson är lite osvenska, men det ska bli underbart att se Sveriges högersida under många många år framöver.

Anders Svensson: Linderoth behövs inte ärligt talat. Jag tycker att Svensson sköter dammsugarpositionen helt utmärkt i de matcherna han fått chansen som defensivinnermittfältare. Vinner boll, levererar boll. Det räcker så.

Kim Källström: Han är ett mysterium denna Kim K. Alltid när det blir stora matcher och mästerskap viker han ner sig. Nu vill jag att du tar dig i kragen och visar hur jäkla bra du är! Take that fucking chans now!

Christian Wilhelmsson/Fredrik Ljungberg: Gamla eller pigga fötter? Kapten eller överstegsfinter? Fan vet, för mig spelar det ingen roll vem som startar av de två. Det känns i alla fall bra att vi har två bra alternativ till vänster.

Zlatan Ibrahimovic: Zlatte är ingen personlig favorit på fotbollsplanen. Men är man en av världens bästa så är man given i ett svenskt landslag.

Henke Larsson:
Finns få så spelintelligenta anfallare som Henke Larsson, han tänker verkligen fotboll och det är så vackert. Elmander är egentligen en favorit, men sviktande form och en viss Henke Larsson gör att det inte är något snack.


Kommentera gärna så att vi får lite diskussion. Vet att alla inte tycker samma som mig.



None

Kommentarer
Postat av: Mikke

Kan bara säga en sak, Lagerbäck har tagit ut Daniel Andersson. FYYYYFAAAAAN!

2008-06-10 @ 15:35:03
Postat av: Nisse i Bläsen

Fast idag har nog Mikke ändrat sig!

2008-06-11 @ 17:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback