Klockan...

... är sent och jag borde snart vara i min varma goa säng för att inte gå i sömnen på jobbet imorgon. Men mina fingrar säger emot och vill annat. Ska bli skönt med påsk snart och lite ledighet. Om en dryg vecka drar vi till Barcelona, kan bli bra drag!


Håll i dej. I fredags slog en liten dröm in, jag körde truck! Det var hur kul som helst och jag kände att jag haft stor nytta av övningskörningen med Kaj på jobbet. Framåt, bakåt, upp, ner, åt sidan, jag kunde allt direkt. Om ni inte tror mej, fråga Räkan, han fick åka med när vi gled bland pallställen på Carpe Diem.


Jag har tre drömjobb: Bli truckförare, journalist på LP eller kanslist för LFF. Får jag något av dom jobben i framtiden kan jag inte vara annat än nöjd.



Veckans lista:

1. Ljusare tider

Vi är en bra bit in i mars och jag har redan fått lite vårkänslor. Visserligen är det just den årstiden nu, men tidigare år har jag inte fått det känslan förrän runt i slutet av april. Man gnäller när solen sticker en i ögonen när man kör bil, men fasen va gött det är att ha den här igen. Ett kärt återbesök.


2. Melodifestivalen

Ja faktiskt. Tidigare år har jag tyckt att hela spektaklet varit ett skämt, men i år har arrangemanget hållit hög klass. Björn G har varit lysande, Luuk lika klockren som ifjol, bra musik överlag (för att vara Melodifestivalen) och det har ärligt talat varit kul att sitta framför TV:n och följa festen.


3. Barcelona

Snart är det dags. Det man längtat till hela vintern är riktigt nära nu. Ska helt enkelt bli sjukt jäkla förbannat kul att resa med laget till Barcelona och lite varmare breddgrader.



Veckans Buuuuuu:

Detta är ett rätt känsligt ämne som jag funderat och irriterat mig på sistone. Folk i min ålder och faktiskt ännu yngre förlovar sig hit och dit som om det vore någon jävla barnlek. Jag tycker det är så löjligt att tonåringar ens tänker tanken att förlova sig när man knappt varit tillsammans med sin partner i ett år. Vet dom vad det betyder att förlova sig? Det innebär att man i framtiden avser att gifta sig.


Ni som förlovat er ta inte illa upp, jag hoppas ni lever lyckliga resten av era liv. Jag vill bara rekommendera er att ta det sakta i backarna och tänk efter vad det betyder att förlova sig. Jag tror inte alla gör det alltid.



På jobbrasterna kan det komma upp minst sagt konstiga samtalsämnen. Ett guldkorn av den varan kom på tal för ett par veckor sedan. Ämnet som det debatterades om var hur man torkade sitt bajs och vad man hade för olika rutiner på toa.


image75


En berättade att han aldrig tittade på pappret efter att han torkat sej, med motiveringen att det är vidrigt att kolla på det bruna äckliga. Till allas förvåning ska tilläggas.


En annan talade om att han började blöda ungefär var femte gång. En tredje att han trots att han är högerhänt med allt annat, torkade sig med väster hand.


Men det roligaste var när en av oss berättade att han fram tills 14 års ålder hade torkat sig på ett mycket ovanligt sätt. Nämligen framifrån! Går det ens?!?!? Tydligen. Hur som helst måste det kladdat mycket.



Det går att snacka
mycket hur mycket man vill om Melodifestivalen.

Charlotte Perrelli vann. Amy Diamond fick min röst. Då måste kvällens bästa uppträdande vara sockersöta Björn Gustafsson? Icke.


Det stod underbara Maia Hirasawas för. Hennes lugna, fina o fantastiska version av Worrying Kind fängslade mig totalt. Hur bra som helst!


Gör dej en tjänst. Lyssna på detta ljuvliga framträdande en gång till.

 


På tal om annat...

  

... var det premiär för mitt nya tennisrack i helgen och det fungerade så bra att jag ska möta Wille imorgon. För dig som vill se en tennismatch med karaktär likt mötena mellan McEnroe och Borg, ta dej till Lysekils tennishall klockan 15.00 imorgon. Då smäller det!


... är Ramlösa kaktus sjukt god!


... måste jag komma igång och följa PB igen.


... är det ungefär 2000 tillslag på bollen i en fotbollsmatch.


... ska jag imorgon på jobbet lyssna på Stieg Larsson i min Mp3.


... är husets pastasallad på Café Kungsgatan magiskt god.


... ett stort grattis Fredrik Risp som blev uttagen i svenska landslaget till mötet mot självaste Brasilien.


... har jag ljugit igen, förlåt. Historien om han som torkade sig är sann, men det var ingen av mina jobbarkompisar som hade torkat sig framifrån i tidig ålder. Däremot ringde det en till radioprogrammet Christer och berättade att hans kompis torkade sig framifrån i en herrans massa år. Rätt kul.


Dagens låt:
Swinglfy & Ebbot - Winner



Tills vi höres, ha det bäst!

Vi ses när vi ses...

// Joel

Kommentarer
Postat av: kd

antligen en till som ar imot alla fjortis fasoner som forlovningar o sont sass. foresten torkar jag mig framifran o jag e 20 or.

2008-03-20 @ 14:14:26
Postat av: hartvig

jag haller for en gangs skull med fettot kd.. bra sagt om forlovningar!!! du e kanske inte sa dum i huut som alla sager joel!! en fraga.. tycker du fortfarande det var frispark i 70:e minuten pa rasunda? ;)

2008-03-22 @ 14:30:56
Postat av: Joel

Haha. Att folk kommenterar enda från Asien är imponerande. Kul att höra att jag inte är ensam med tankarna om den där barnleken som kallas förlovning.

Efter många om och men har jag kommit fram till att det helt enkelt var frispark för AIK och domaren gjorde rätt som blåste :D

Bra drag den dagen ändå...

2008-03-23 @ 16:42:47
Postat av: Hasse Brasse

Idiottorkningar, speciellt av det slaget att man inte tittar på papperet, är en vidrig klassiker.

2008-04-03 @ 15:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback