Han ser ut som en karl...

Om det ska vara, så ska det vara i sista stund, annars kan det kvitta. Jag gillar inte att vara ute i god tid, man ska helt enkelt vara stressad. Med andra ord älskar jag att förskjuta saker in i den SÅ spännande framtiden och hålla tummarna att allt löser sig. Det är min livssyn.


Därför bestämde jag mig igår för att byta däck på min kära Getz. Sista dagen innan den blir olaglig att ha på vägarna i Sverige.

Han går som en karl

Han ser ut som en karl

Med en kropp som en karl

Och han kysser som en karl ska


Han har charm som en karl

Han är fräck som en karl

Nonchalant som en karl

Och han rör sig som en karl ska
Och han byter däck på sin bil, precis som en karl ska...


Så inleds en klassisk svensk låt som stora delar handlar om mej.

Det tog drygt 20 år innan jag för första gången kan kalla mig för man. Igår tog jag saken i egna händer och för första gången i mitt liv bytte jag hjul på min bil. Till min hjälp hade jag Andreas Upper som snällt visade hur man gjorde. Stort tack!


image90
Jag borde ringa Ferrari i Formel1 och höra om de har någon plats över i depån som däckbytare...


image91
Mer manligt blir det inte.


image92
Hjulbytarklädseln är på och det går undan kan jag lova.


image93
Pappa satte fram denna märkliga skylt av någon konstig anledning...


image94
Precis så här ska ett par nävar se ut efter att man bytat hjul.

// Joel


Kommentarer
Postat av: Hasse Brasse

Jag är faktiskt djupt imponerad. Nu saknas bara vaxning innan du åter har den fräckast bilen i stan igen!

2008-05-03 @ 20:02:21
Postat av: Joel

Ojojoj, sakta i backarna nu Hasse. Tror knappast lite vaxning hjälper för att Getzen ska bli fräckare och ballare än din gula fara.

Den är ärligt talat i en klass för sig. Tror du man kan få sig ett litet åk till sommaren?

2008-05-04 @ 16:49:56
Postat av: #6

Ser gärna att inte micran glöms bort när vi ändå snackar fräcka sportbilar...

2008-05-05 @ 10:13:11
Postat av: Nisse i Bläsen

Pratar vi bilar, eller är det ryggsäckar...?

2008-05-07 @ 16:17:25
Postat av: Joel

Hehe Nisse, nu börjar även jag tvivla vad det egentligen är vi pratar om... Ryggsäckar???

2008-05-07 @ 18:26:23
Postat av: Nisse i Bläsen

Ja en sådan där Getz är väl i stort sett inte större än en ryggsäck? Och när man väl har spänt på sig säkerhetsbältet...

2008-05-08 @ 09:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback